Ο ρόλος της συμπεριφοράς του προπονητή στην υιοθέτηση στρατηγικών αντιμετώπισης στον αγώνα σε αθλητές καλαθοσφαίρισης

This item is provided by the institution :
University of Thessaly   

Repository :
University of Thessaly Institutional Repositoty   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Ο ρόλος της συμπεριφοράς του προπονητή στην υιοθέτηση στρατηγικών αντιμετώπισης στον αγώνα σε αθλητές καλαθοσφαίρισης (EL)

Γκόλτσιου, Γεωργία (EL)

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης (EL)
Χατζηγεωργιάδης, Αντώνης (EL)

bachelorThesis (EN)

2009
2015-01-05T21:44:29Z


Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να εξετάσει τη σχέση μεταξύ της αντιλαμβανόμενης συμπεριφοράς του προπονητή και των στρατηγικών αντιμετώπισης αντίξοων καταστάσεων στον αγώνα σε αθλητές καλαθοσφαίρισης. Στην έρευνα συμμετείχαν 28 καλαθοσφαιριστές (Μ.Ο = 26.46 ± 4.93) που αγωνίζονταν σε τρεις ομάδες. Για την αξιολόγηση της αντιλαμβανόμενης συμπεριφοράς του προπονητή χρησιμοποιήθηκε η ελληνική έκδοση του Coaching Behaviour Questionnaire (CBQ, Williams et ah, 2003; Zourbanos, Theodorakis, & Hatzigeorgiadis, 2006) το οποίο περιλαμβάνει δύο διαστάσεις συμπεριφοράς προπονητή, θετική και αρνητική προσέγγιση. Για την αξιολόγηση των στρατηγικών αντιμετώπισης αντίξοων καταστάσεων χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο Coping in Competition (COC, Hatzigeorgiadis & Chroni, 2007) το οποίο περιλαμβάνει 6 διαστάσεις, τρεις που αφορούν στρατηγικές προσέγγισης (προσπάθεια, σχεδιασμός και θετικός αυτοδιάλογος), και τρεις που αφορούν στρατηγικές αποφυγής (γνωστική εγκατάλειψη, συμπεριφορική εγκατάλειψη, και άρνηση). To CBQ συμπληρώθηκε από τους αθλητές στην προπόνηση, απουσία του προπονητή, ενώ το COC συμπληρώθηκε αμέσως μετά τη λήξη δύο αγώνων. Ανάλυση συσχετίσεων έδειξε ότι γενικά η θετική προσέγγιση του προπονητή είχε μέτριες θετικές συσχετίσεις με τις στρατηγικές προσέγγισης και χαμηλές αρνητικές συσχετίσεις με τις στρατηγικές αποφυγής, ενώ η αρνητική προσέγγιση δεν σχετίζονταν με τις στρατηγικές αντιμετώπισης. Σε συμφωνία με προηγούμενες έρευνες που έχουν εξετάσει τη σχέση της συμπεριφοράς του προπονητή με το προ-αγωνιστικό άγχος και τον αυτοδιάλογο των αθλητών στον αγώνα, τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας υποστηρίζουν ότι η θετική προσέγγιση του προπονητή σχετίζεται με πιο αποτελεσματικές γνωστικές και συμπεριφορικές αντιδράσεις των αθλητών. (EL)

ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ -- ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (EL)
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ -- ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (EL)
ΠΡΟΠΟΝΗΤΕΣ (ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ) (EL)

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. (EL)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (EN)
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
free (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)