Ο ρόλος της συμπεριφοράς του προπονητή στην υιοθέτηση στρατηγικών αντιμετώπισης στον αγώνα σε αθλητές καλαθοσφαίρισης

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Πανεπιστημίου Θεσσαλίας   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Ο ρόλος της συμπεριφοράς του προπονητή στην υιοθέτηση στρατηγικών αντιμετώπισης στον αγώνα σε αθλητές καλαθοσφαίρισης (EL)

Γκόλτσιου, Γεωργία (EL)

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης (EL)
Χατζηγεωργιάδης, Αντώνης (EL)

bachelorThesis (EN)

2009
2015-01-05T21:44:29Z


Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να εξετάσει τη σχέση μεταξύ της αντιλαμβανόμενης συμπεριφοράς του προπονητή και των στρατηγικών αντιμετώπισης αντίξοων καταστάσεων στον αγώνα σε αθλητές καλαθοσφαίρισης. Στην έρευνα συμμετείχαν 28 καλαθοσφαιριστές (Μ.Ο = 26.46 ± 4.93) που αγωνίζονταν σε τρεις ομάδες. Για την αξιολόγηση της αντιλαμβανόμενης συμπεριφοράς του προπονητή χρησιμοποιήθηκε η ελληνική έκδοση του Coaching Behaviour Questionnaire (CBQ, Williams et ah, 2003; Zourbanos, Theodorakis, & Hatzigeorgiadis, 2006) το οποίο περιλαμβάνει δύο διαστάσεις συμπεριφοράς προπονητή, θετική και αρνητική προσέγγιση. Για την αξιολόγηση των στρατηγικών αντιμετώπισης αντίξοων καταστάσεων χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο Coping in Competition (COC, Hatzigeorgiadis & Chroni, 2007) το οποίο περιλαμβάνει 6 διαστάσεις, τρεις που αφορούν στρατηγικές προσέγγισης (προσπάθεια, σχεδιασμός και θετικός αυτοδιάλογος), και τρεις που αφορούν στρατηγικές αποφυγής (γνωστική εγκατάλειψη, συμπεριφορική εγκατάλειψη, και άρνηση). To CBQ συμπληρώθηκε από τους αθλητές στην προπόνηση, απουσία του προπονητή, ενώ το COC συμπληρώθηκε αμέσως μετά τη λήξη δύο αγώνων. Ανάλυση συσχετίσεων έδειξε ότι γενικά η θετική προσέγγιση του προπονητή είχε μέτριες θετικές συσχετίσεις με τις στρατηγικές προσέγγισης και χαμηλές αρνητικές συσχετίσεις με τις στρατηγικές αποφυγής, ενώ η αρνητική προσέγγιση δεν σχετίζονταν με τις στρατηγικές αντιμετώπισης. Σε συμφωνία με προηγούμενες έρευνες που έχουν εξετάσει τη σχέση της συμπεριφοράς του προπονητή με το προ-αγωνιστικό άγχος και τον αυτοδιάλογο των αθλητών στον αγώνα, τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας υποστηρίζουν ότι η θετική προσέγγιση του προπονητή σχετίζεται με πιο αποτελεσματικές γνωστικές και συμπεριφορικές αντιδράσεις των αθλητών. (EL)

ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ -- ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (EL)
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ -- ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (EL)
ΠΡΟΠΟΝΗΤΕΣ (ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ) (EL)

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. (EL)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (EN)
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
free (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.