Παράγοντες που αναστέλλουν την συμμετοχή εκπαιδευτικών σε δραστηριότητες αναψυχής

This item is provided by the institution :
University of Thessaly   

Repository :
University of Thessaly Institutional Repositoty   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Παράγοντες που αναστέλλουν την συμμετοχή εκπαιδευτικών σε δραστηριότητες αναψυχής (EL)

Κοντογιάννη, Ευαγγελία (EL)

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης (EL)
Κουθούρης, Χαρίλαος (EL)

masterThesis (EN)

2015-01-05T21:45:34Z
2007


Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των εμποδίων της συμμετοχής εκπαιδευτικών Δημοτικών σχολείων σε δραστηριότητες αθλητισμού αναψυχής. Το δείγμα αποτέλεσαν διακόσιοι έξι (η=206) εκπαιδευτικοί Δημοτικών σχολείων της πόλης των Τρικάλων, ηλικίας 25 έως 60 ετών. Αναλυτικότερα διερευνήθηκε: α) Ο σημαντικότερος ανασταλτικός παράγοντας προς την συμμετοχή, β) αν υπάρχουν διαφορές στους ανασταλτικούς παράγοντες σε σχέση με το διαφορετικό φύλο των συμμετεχόντων, γ) αν υπάρχουν διαφορές στους ανασταλτικούς παράγοντες σε σχέση με την συχνότητα συμμετοχής των συμμετεχόντων σε δράσεις αθλητισμού και δ) αν οι ανασταλτικοί παράγοντες προς την συμμετοχή σχετίζονται αρνητικά με την πρόθεση για μελλοντική συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε δραστηριότητες αθλητισμού αναψυχής (για τους επόμενους έξι μήνες). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι: α) ο σημαντικότερος ανασταλτικός παράγοντας προς τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών ήταν η «έλλειψη χρόνου» (Μ=2.65, SD=0.95), β) οι γυναίκες εκπαιδευτικοί αντιμετώπιζαν ισχυρότερους ανασταλτικούς παράγοντες απ’ ότι οι άνδρες εκπαιδευτικοί (ρ< .001), γ) υπάρχει αρνητική σχέση μεταξύ ανασταλτικών παραγόντων και συχνότητας συμμετοχής, αφού οι μη συμμετέχοντες δήλωσαν υψηλότερες τιμές στους ανασταλτικούς παράγοντες απ’ ότι τα άτομα που συμμετείχαν συχνά ή συστηματικά, δ) όλοι οι ανασταλτικοί παράγοντες σχετίζονται αρνητικά με τη πρόθεση για μελλοντική συμμετοχή σε δραστηριότητες αθλητισμού αναψυχής. Συμπερασματικά, ο εντοπισμός συγκεκριμένων παραγόντων που αναστέλλουν τη συμμετοχή μπορεί να βοηθήσει στην σταδιακή αντιμετώπιση και μείωσή τους με αποτέλεσμα την αύξηση της συμμετοχής. Σε μελλοντικές έρευνες προτείνεται οι ανασταλτικοί παράγοντες να συσχετισθούν με συναφείς μεταβλητές, όπως η πίστη, η δέσμευση, η παρακίνηση, κ.α. (EL)

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ (EL)
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ (EL)
ΑΝΑΨΥΧΗ (EL)

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. (EL)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (EN)
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
free (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)