«Όταν έφυγαν τα αγάλματα» Εκπαιδευτικό Ντοκιμαντέρ

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



«Όταν έφυγαν τα αγάλματα» Εκπαιδευτικό Ντοκιμαντέρ (EL)
«Όταν έφυγαν τα αγάλματα» Εκπαιδευτικό Ντοκιμαντέρ (EN)

Οικονομάκης, Θρασύβουλος
Χασταμουρατίδου, Ευθυμία
Φουντέα , Δέσποινα-Αικατερίνη
Στραβαρίδου , Αναστασία
Παπαγεωργίου , Λιονέλα
Ντούρου , Αικατερίνη
Σοφός , Αλιβίζος (Λοΐζος)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2023-04-20


Η εκπαιδευτική ταινία «Όταν έφυγαν τα αγάλματα», έχει λάβει ως έναυσμα το ομώνυμο βιβλίο της Αγγελικής Δαρλάση, το οποίο πραγματεύεται την αγωνία των ανθρώπων του αρχαιολογικού μουσείου να διαφυλάξουν τις αρχαιότητες από το σκοτάδι του ναζισμού. Το θέμα της εκπαιδευτικής μας ταινίας, λοιπόν, είναι οι προσπάθειες να διαφυλαχθεί ο ελληνικός πολιτισμός σε μια περίοδο πραγματικού κινδύνου τόσο για τις ανθρώπινες ζωές όσο και για το πνεύμα τους, καθώς και το πώς η διάσωση των αγαλμάτων αποτέλεσε η ίδια μία μορφή αντίστασης. Η ταινία διαρκεί συνολικά 5.10 λεπτά. Κατά τη διάρκεια της ταινίας παρουσιάζεται ένα μικρό αγόρι που έρχεται σε μια πρώτη επαφή με το θέμα της επιχείρησης διάσωσης των αγαλμάτων μέσα από την εμπλοκή του με το βιβλίο. Ακολουθούν στιγμιότυπα από το εσωτερικό του μουσείου και ηχητική αφήγηση από την Ηλέκτρα, η οποία έχει το ρόλο της αφηγήτριας. Έπειτα, ακολουθεί μέρος από τη συνέντευξη που πήραμε από την Αγγελική Δαρλάση και η οποία μιλά για τη διαδικασία της απόκρυψης αλλά κυρίως για την ιστορική αξία αυτής της πρωτοβουλίας. Συνοψίζοντας, οι μαθητές θα εξοικειωθούν με την περίοδο υπό εξέταση, με τους κινδύνους που υπήρχαν αλλά και με τη διάσταση της διάσωσης των αγαλμάτων ως μορφή αντίστασης κατά του ναζισμού. (EL)
The educational film "When the statues departed", has been the fruit of our work after reading the homonymous book of Angeliki Darlasi, which deals with the effort of the people of the Archaeological Museum to protect antiquities from the darkness of Nazism. The theme of our educational film will therefore be the efforts to preserve Greek culture at a time of real danger both for human lives and for their spirit, as well as how the rescue of the statues has functioned on its own as a form of resistance. The film lasts a total of 5.10 minutes. During the film, a little boy appears who comes into an initial contact with the issue of the rescue of the statues through his involvement with the book. Then, the highlights from the inside of the museum are presented that are accompanied by Electra's audio narration, who has the role of the narrator. Then follow parts of the interview we took from Angeliki Darlasi who describes the process of the concealment but above all the historical value of this initiative. By and large, students will familiarize themselves with the period under consideration, with the dangers that existed but also depicting clearly the dimension of the rescue of the statues as a form of resistance against Nazism. (EN)


προστασία αρχαίων μνημείων (EL)
ιστορικό ντοκιμαντέρ (EL)
διαφύλαξη (EL)
αντίσταση (EL)
δεύτερος παγκόσμιος (EL)
preservation (EN)
protection of ancient monuments (EN)
Historical documentary (EN)
resistance (EN)
World War II (EN)

Animation, Film, Διαδραστικά Μέσα στην Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠαΔΑ), Πανεπιστήμιο Αιγαίου (EN)


2732-639X
Τμήμα Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας 3D Animation, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής; Τόμ. 4 Αρ. 2 (2023): afimec,special issue (EL)
Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC]; Vol. 4 No. 2 (2023): afimec,special issue (EN)

Copyright (c) 2023 Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC] (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)