Ανάλυση Ποιοτικών Χαρακτηριστικών Εκπαιδευτικών Βίντεο: Οι Περιπτώσεις της ΕΡΤ και του ΡΙΚ

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Ανάλυση Ποιοτικών Χαρακτηριστικών Εκπαιδευτικών Βίντεο: Οι Περιπτώσεις της ΕΡΤ και του ΡΙΚ (EL)
Ανάλυση Ποιοτικών Χαρακτηριστικών Εκπαιδευτικών Βίντεο: Οι Περιπτώσεις της ΕΡΤ και του ΡΙΚ (EN)

Χαραλαμπίδου, Χριστίνα
Σοφός , Αλιβίζος (Λοΐζος)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2023-06-27


Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η αξιολόγηση των ποιοτικών χαρακτηριστικών των εκπαιδευτικών βίντεο που παρήγαγε η ΕΡΤ και το ΡΙΚ το χρονικό διάστημα Μάρτιος 2019- Ιούνιος 2021 ως έκτακτο μέτρο κάλυψης του προβλήματος της «επείγουσας» εξ αποστάσεως εκπαιδευτικής διαδικασίας. Για την επίτευξή του ακολουθήθηκε η ερευνητική μεθοδολογία της ποσοτικοποιημένης ανάλυσης περιεχομένου, που περιλάμβανε δύο στάδια, την δημιουργία της ρουμπρίκας- πρωτοκόλλου αξιολόγησης, για την οποία αξιοποιήθηκαν αρχές Πολυμεσικής μάθησης, σχεδιασμούς βίντεο αλλά και γνωσιακές θεωρίες, και την ανάλυση του περιεχομένου των βίντεο. Συνολικά εξετάστηκαν 40 βίντεο-μαθήματα από την ΕΡΤ και 20 από το ΡΙΚ από 2 ερευνητές. Από τα αποτελέσματα της έρευνας φαίνεται πως η προσπάθεια που έγινε για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη εκπαιδευτικών βίντεο είχε αρκετά αδύναμα στοιχεία, και δεν πληροί σε μεγάλο βαθμό ποιοτικά χαρακτηριστικά που μπορούν να αντληθούν από την υπάρχουσα βιβλιογραφία, σχετικά με τα εκπαιδευτικά βίντεο. (EL)
The purpose of this study was to evaluate the quality characteristics of the educational videos produced by ERT and RIK in the period of March 2019-June 2021 as an emergency measure to cover the problem of the "urgent" distance education. To achieve this, the research methodology of quantified content analysis was followed, which included two stages, the creation of the rubric-evaluation protocol, for which principles of multimedia learning, video designs and cognitive theories were used, and the analysis of the videos. A total of 40 video lessons from ERT and 20 from RIK were examined by 2 researchers. From the results of the research, it appears that the effort made for the design and development of educational videos had quite weak elements, and does not meet to a large extent qualitative characteristics that can be drawn from the existing literature, regarding educational videos. (EN)


εκπαιδευτική τηλεόραση (EL)
ΕΡΤ (EL)
αρχές σχεδιασμού βίντεο (EL)
βιντεομάθημα (EL)
Πολυμεσική μάθηση (EL)
video design framework (EN)
ERT (EN)
Multimedia learning (EN)
video lesson (EN)
educational television (EN)

Animation, Film, Διαδραστικά Μέσα στην Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠαΔΑ), Πανεπιστήμιο Αιγαίου (EN)


2732-639X
Τμήμα Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας 3D Animation, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής; Τόμ. 4 Αρ. 1 (2023): afimec, main issue (EL)
Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC]; Vol. 4 No. 1 (2023): afimec, main issue (EN)

Copyright (c) 2023 Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC] (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)