Εκπαιδευτική αξιοποίηση της ταινίας στην τάξη: Διδάσκοντας με το τετράδιο εκπαιδευτικής ταινίας

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Εκπαιδευτική αξιοποίηση της ταινίας στην τάξη: Διδάσκοντας με το τετράδιο εκπαιδευτικής ταινίας (EL)
Εκπαιδευτική αξιοποίηση της ταινίας στην τάξη: Διδάσκοντας με το τετράδιο εκπαιδευτικής ταινίας (EN)

Γιασιράνης, Στέφανος
Σοφός , Αλιβίζος (Λοΐζος)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2024-07-07


Το άρθρο επικεντρώνεται σε βασικούς τρόπους με τους οποίους μπορεί μια ταινία, να αποτελέσει μέσο διδασκαλίας στην τάξη και αντικείμενο εκπαιδευτικής επεξεργασίας στη διδασκαλία. Παρουσιάζονται τρεις προσεγγίσεις, οι οποίες είναι συμβατές με την εκπαιδευτική πραγματικότητα και έχουν δοκιμαστεί σε σχολεία, αλλά και στο πλαίσιο πρακτικών ασκήσεων στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η τρίτη προσέγγιση που εστιάζει στην δημιουργία εκπαιδευτικού τετραδίου ταινίας. Η σημασία δημιουργίας ενός τετραδίου με δραστηριότητες αποτελεί διεθνή εκπαιδευτική πρακτική που παρουσιάζει τα ακόλουθα πλεονεκτήματα: α) δημιουργεί για τη συγκεκριμένη ταινία/βίντεο μόνιμο εκπαιδευτικό υλικό, β) συνεισφέρει στη σταδιακή σύνθεση ενός αποθετηρίου με θεματικά εκπαιδευτικά υλικά για οπτικοακουστικούς πόρους και γ) διευρύνει το εκπαιδευτικό υλικό των σχολικών εγχειριδίων με μαθητοκεντρικές δραστηριότητες που ενισχύουν την ενεργή γνωστική, συναισθηματική, εκφραστική εμπλοκή των μαθητών στη βάση ανοικτών πολιτισμικών πόρων. Στο άρθρο περιλαμβάνεται και ένα παράδειγμα ενός τετραδίου εκπαιδευτικής ταινίας. (EL)
The article focuses on key ways in which a film can be a means of teaching in the classroom and an object of educational processing in teaching. Three approaches are presented, which are compatible with the educational reality and have been tested in schools, but also in the context of practical exercises in the Pedagogical Department of Elementary Education. Of particular interest is the third approach that focuses on the creation of a video notebook. The importance of creating an activity notebook is an international educational practice that presents the following advantages: a) it creates for the specific film/video permanent educational material, b) it contributes to the gradual composition of a repository of thematic educational materials for audiovisual resources and c) it expands the educational material of school textbooks with student-centered activities that enhance the active cognitive, emotional, expressive involvement of students based on open cultural resources. An example of an educational video notebook is also included in the article. (EN)


εκπαιδευτικό τετράδιο ταινίας (EL)
εκπαιδευτικές δραστηριότητες (EL)
παιδαγωγικό πλαίσιο ανάλυσης ταινίας (EL)
ανάλυση λόγου (EL)
discourse analysis (EN)
film analysis pedagogical framework (EN)
, educational activities (EN)
film educational workbook (EN)

Animation, Film, Διαδραστικά Μέσα στην Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠαΔΑ), Πανεπιστήμιο Αιγαίου (EN)


2732-639X
Τμήμα Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας 3D Animation, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής; Τόμ. 5 Αρ. 1 (2024): main issue (EL)
Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC]; Vol. 5 No. 1 (2024): main issue (EN)

Copyright (c) 2024 Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC] (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)