Η χρήση και αποτελεσματικότητα του video modeling στην εκπαίδευση δραστηριοτήτων καθημερινής ζωής σε παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος ηλικίας 4-7 ετών

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η χρήση και αποτελεσματικότητα του video modeling στην εκπαίδευση δραστηριοτήτων καθημερινής ζωής σε παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος ηλικίας 4-7 ετών (EL)
Η χρήση και αποτελεσματικότητα του video modeling στην εκπαίδευση δραστηριοτήτων καθημερινής ζωής σε παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος ηλικίας 4-7 ετών (EN)

Βούλγαρης , Ηλίας
Σοφός , Αλιβίζος (Λοΐζος)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2024-07-07


Η παρούσα πειραματική ερευνητική εργασία διερεύνησε τη χρήση και την αποτελεσματικότητα της μοντελοποίησης βίντεο (video modeling) ως θεραπευτική και εκπαιδευτική παρέμβαση για τη βελτίωση 2 δραστηριοτήτων καθημερινής ζωής (ΔΚΖ) (βούρτσισμα δονιτών και τοποθέτησης κάλτσας/παπουτσιού) παιδιών που έχουν διαγνωστεί με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ). Σκοπός της μελέτης ήταν να διερευνήσει την επίδραση της παρέμβασης μοντελοποίησης βίντεο στην απόκτηση και διατήρηση των δεξιοτήτων ΔΚΖ σε αυτόν τον πληθυσμό. Ο σχεδιασμός της μελέτης περιελάμβανε μια τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη δοκιμή (Randomized Controlled Trial-RCT) που περιλαμβάνει προ-δοκιμή, μετα-δοκιμή και αξιολόγηση της φάσης μεταφοράς και γενίκευσης για την αποτελεσματικότητα της μοντελοποίησης βίντεο σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας. Συλλέχθηκε ένα δείγμα (10) παιδιών (4 έως 7 ετών) με διάγνωση ΔΑΦ και κατανεμήθηκαν τυχαία σε μια πειραματική ομάδα και μια ομάδα ελέγχου, αφού πρώτα διενεργήθηκαν οι απαραίτητοι έλεγχοι τόσο για το επίπεδο των συμμετεχόντων με την χρήση σταθμισμένων κλιμάκων και εργαλείων αξιολόγησης, όσο και για να εξασφαλισθεί η ισοδυναμία των ομάδων. Ποσοτικά δεδομένα συλλέχθηκαν με τη χρήση τυποποιημένων εργαλείων αξιολόγησης πριν από την παρέμβαση, μετά την παρέμβαση και κατά τη διάρκεια των συνεδριών για τη μέτρηση της απόκτησης, της γενίκευσης και της διατήρησης των δεξιοτήτων. Συλλέχθηκαν επίσης και ποιοτικά δεδομένα σχετικά με τη χρησιμότητα και την αποτελεσματικότητα της βιντεομοντελοποίησης. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν την υπεροχή της παρέμβασης μοντελοποίησης με βίντεο και στις 2 δραστηριότητες που μελετήθηκαν, καθώς και στην αποτελεσματικότερη μεταφορά και γενίκευση αυτών των δραστηριοτήτων σε διαφορετικά περιβάλλοντα. (EL)
This experimental research paper investigated the use and effectiveness of video modeling as a therapeutic and educational intervention to improve 2 activities of daily living (ADL) (brushing teeth and putting on socks/shoes) of children diagnosed with autism spectrum disorder (ASD). The purpose of the study was to investigate the effect of the video modeling intervention on the acquisition and retention of ADL skills in this population. The study design included a Randomized Controlled Trial (RCT) including pre-test, post-test, and transfer and generalization phase evaluation of the effectiveness of video modeling compared to traditional teaching methods. A sample of 10 children (4 to 7 years old) with a diagnosis of ASD was collected and randomly assigned to an experimental group and a control group, after the necessary controls were first carried out both for the level of the participants using weighted scales and assessment tools, and to ensure the equivalence of the groups. Quantitative data were collected using standardized assessment tools at pre-intervention, post-intervention and during sessions to measure skill acquisition, generalization, and retention. Qualitative data on the usefulness and effectiveness of video modeling were also collected. The results demonstrated the superiority of the video modeling intervention in both of the 2 activities studied, as well as the more effective transfer and generalization of these activities to different settings. (EN)


video modeling (EL)
εκπαίδευση (EL)
διαταραχή αυτιστικού φάσματος (EL)
ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (EL)
δραστηριότητες καθημερινής ζωής (EL)
video modeling (EN)
activities of daily living (EN)
special educational needs (EN)
autism spectrum disorder (EN)
intervention (EN)

Animation, Film, Διαδραστικά Μέσα στην Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠαΔΑ), Πανεπιστήμιο Αιγαίου (EN)


2732-639X
Τμήμα Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας 3D Animation, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής; Τόμ. 5 Αρ. 1 (2024): main issue (EL)
Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC]; Vol. 5 No. 1 (2024): main issue (EN)

Copyright (c) 2024 Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC] (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)