Το κοινωνικό ντοκιμαντέρ « ΕΦΗΒ[Ι]Α» ως εργαλείο διδασκαλίας και μέσο ευαισθητοποίησης των εφήβων στο πλαίσιο της Ανάπτυξης Ψηφιακού Οπτικοακουστικού Υλικού.

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Το κοινωνικό ντοκιμαντέρ « ΕΦΗΒ[Ι]Α» ως εργαλείο διδασκαλίας και μέσο ευαισθητοποίησης των εφήβων στο πλαίσιο της Ανάπτυξης Ψηφιακού Οπτικοακουστικού Υλικού. (EL)
Το κοινωνικό ντοκιμαντέρ « ΕΦΗΒ[Ι]Α» ως εργαλείο διδασκαλίας και μέσο ευαισθητοποίησης των εφήβων στο πλαίσιο της Ανάπτυξης Ψηφιακού Οπτικοακουστικού Υλικού. (EN)

Νέγρης , Αλέξανδρος
Τριανταφύλλου , Ευγενία
Σιούτη , Μαίρη
Σοφός , Αλιβίζος (Λοΐζος)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2024-12-21


Το παρόν άρθρο αναφέρεται στη διαδικασία δημιουργίας του εκπαιδευτικού ντοκιμαντέρ «Εβηβ[ί]α», το οποίο δημιουργήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος «Ανάπτυξη Ψηφιακού Οπτικοακουστικού Υλικού» με διδάσκοντα τον κύριο Σοφό Αλιβίζο. Το θέμα του ντοκιμαντέρ αφορά στη βία των ανηλίκων και προορίζεται για εκπαιδευτικά αξιοποίηση στη διδασκαλία του μαθήματος της «Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής» της Γ΄ Γυμνασίου, με στόχο την καλλιέργεια προβληματισμού και ευαισθητοποίησης των μαθητών, σχετικά με το φαινόμενο της νεανικής βίας. Το περιεχόμενο του ντοκιμαντέρ καλύπτει διαφορετικές μορφές βίας, όπως σωματική, λεκτική, ψυχολογική, σεξουαλική βία, κυβερνοεκφοβισμό κ.λ.π. Στην Ελλάδα, η νεανική βία παρουσιάζεται κυρίως σε χαμηλή και μεσαία ένταση, όμως μετά την πανδημία παρατηρείται αύξηση των περιστατικών, καθώς και μείωση του ορίου ηλικίας κατά το οποίο ανήλικοι εμπλέκονται σε βίαια αδικήματα. Σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η οικογένεια, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις όπου υπάρχουν σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα ή εξαρτήσεις. Τα περιστατικά βίας επικεντρώνονται στις αστικές περιοχές, όπου η έλλειψη κοινωνικής συνοχής και η παρορμητικότητα των εφήβων επιδεινώνουν το φαινόμενο. Μέσα από συνεντεύξεις ειδικών, δραματοποίηση και οπτικοακουστικά μέσα, το ντοκιμαντέρ επιδιώκει να αναδείξει τα αίτια της βίας, τις κοινωνικές δομές που την ενισχύουν και τις πιθανές λύσεις για την πρόληψη του φαινομένου. (EL)
This article refers to the process of creating the educational documentary «Εφηβ[ί]α» ("Efiv[i]a"), which was created in the context of the course "Development of Digital Audiovisual Material", taught by Mr Sofos Alivizos. The subject of the documentary concerns juvenile violence and is intended for educational use in the teaching of the course of "Social and Civic Education" of the third grade, with the aim of cultivating reflection and awareness of students regarding the phenomenon of juvenile violence. The content of the documentary covers different forms of violence, such as physical, verbal, psychological, sexual violence, cyberbullying etc. In Greece, juvenile violence is mainly of low and medium intensity, but after the pandemic there has been an increase in incidents and a decrease in the age at which minors are involved in violent offences. The family plays an important role, particularly in cases where there are serious psychological problems or addictions. Incidents of violence are concentrated in urban areas, where the lack of social cohesion and the impulsiveness of adolescents exacerbate the phenomenon. Through expert interviews, dramatization and audiovisual media, the documentary seeks to highlight the causes of violence, the social structures that reinforce it and possible solutions to prevent the phenomenon. (EN)


βία στην εφηβεία (EL)
παραβατική συμπεριφορά (EL)
εκπαιδευτική αξιοποίηση ντοκιμαντέρ (EL)
εκπαιδευτική μέθοδος πρόληψης βίας (EL)
αντιμετώπιση βίας (EL)
σχολικός εκφοβισμός (EL)
εκπαιδευτικό ντοκιμαντέρ (EL)
educational documentary (EN)
offending behaviour (EN)
dealing with violence (EN)
violence in adolescence (EN)
educational exploitation of documentary (EN)
educational method of violence prevention (EN)
bullying (EN)

Animation, Film, Διαδραστικά Μέσα στην Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠαΔΑ), Πανεπιστήμιο Αιγαίου (EN)


2732-639X
Τμήμα Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας 3D Animation, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής; Τόμ. 5 Αρ. 2 (2024): Επετειακό τεύχος. Κριτικές προσεγγίσεις οπτικοακουστικών έργων (EL)
Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC]; Vol. 5 No. 2 (2024): Anniversary issue Critical approaches of audiovisual projects. (EN)

Copyright (c) 2024 Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC] (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)