Το εκπαιδευτικό ντοκιμαντέρ «Γέφυρες Γνώσης» ως διδακτικό εργαλείο ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης μαθητών δημοτικού στο πλαίσιο της Ανάπτυξης Ψηφιακού Οπτικοακουστικού Υλικού.

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Το εκπαιδευτικό ντοκιμαντέρ «Γέφυρες Γνώσης» ως διδακτικό εργαλείο ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης μαθητών δημοτικού στο πλαίσιο της Ανάπτυξης Ψηφιακού Οπτικοακουστικού Υλικού. (EL)

Σοφός, Αλιβίζος (Λοΐζος)
Δημοπούλου , Βασιλική Παρασκευή
Αγκαθίδου, Αναστασία
Σάββα, Παναγιώτα

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2025-01-14


Γενικός στόχος του παρόντος άρθρου είναι η διερεύνηση του εκπαιδευτικού ντοκιμαντέρ «Γέφυρες Γνώσης» που δημιουργήθηκε στα πλαίσια του ΔΜΠΣ «Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός Διαδικτυακής (Online) Εκπαίδευσης» και συγκεκριμένα στα πλαίσια του μαθήματος «Ανάπτυξη Ψηφιακού Οπτικοακουστικού Υλικού» με διδάσκοντα τον κύριο Σοφό Αλιβίζο. Επηρεασμένοι από το φαινόμενο της προσφυγικής κρίσης, προχωρήσαμε στη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού ντοκιμαντέρ με κύριο θέμα την ένταξη των παιδιών προσφύγων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Το ντοκιμαντέρ, έχει σχεδιαστεί για μαθητές που φοιτούν στην έκτη τάξη του δημοτικού σχολείου, αλλά μπορεί να αξιοποιηθεί και για άλλους επιμορφωτικούς σκοπούς, απευθυνόμενο σε ευρύτερο κοινό. Κύριος στόχος, έπειτα από την παρακολούθηση του εκπαιδευτικού ντοκιμαντέρ, είναι η ενημέρωση των παιδιών για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά πρόσφυγες ερχόμενα στην Ελλάδα, η ευαισθητοποίησή τους, αλλά και η επιμόρφωσή τους αναφορικά με το τι είναι τελικά η Δομή Προσωρινής Φιλοξενίας Προσφύγων και το τμήμα ΖΕΠ που παρακολουθούν πολλοί συμμαθητές τους και που συχνά δε γνωρίζουν πραγματικά περί τίνος πρόκειται. Ακόμη, στόχο αποτελεί η ενημέρωση των παιδιών σχετικά με το πώς η Δομή Προσωρινής Φιλοξενίας Προσφύγων και το τμήμα ΖΕΠ μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά πρόσφυγες, κυρίως στο εκπαιδευτικό κομμάτι. Για την επίτευξη των στόχων αυτών, προτείνονται εκπαιδευτικές δραστηριότητες (EL)
The general aim of this article is to explore the educational documentary 'Bridges of Knowledge,' which was created within the framework of the Master’s Program 'Educational Design of Online Learning' and specifically within the course 'Development of Digital Audiovisual Material,' taught by Mr. Sofos Alivizos. Influenced by the refugee crisis, we proceeded to create an educational documentary focusing on the integration of refugee children into the Greek educational system. The documentary is designed for students in the sixth grade of primary school, but it can also be used for other educational purposes, targeting a broader audience. The main goal, after watching the educational documentary, is to inform children about the challenges faced by refugee children when they arrive in Greece, to raise their awareness, and to educate them about what the Refugee Temporary Accommodation Facility and the ZEP class (Zone of Educational Priority) actually are, which many of their peers attend but often do not fully understand. Additionally, the aim is to inform children about how the Refugee Temporary Accommodation Facility and the ZEP class can support refugee children, primarily in the educational aspect. To achieve these goals, educational activities are suggested (EN)


εκπαίδευση προσφύγων (EL)
διαπολιτισμική εκπαίδευση (EL)
προσφυγική κρίση (EL)
Δομή Προσωρινής Φιλοξενίας Προσφύγων (EL)
εκπαιδευτικό ντοκιμαντέρ (EL)
εκπαιδευτικός σχεδιασμός (EL)
Τμήμα ΖΕΠ - Ζώνη Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (EL)
educational documentary (EN)
refugee education (EN)
educational design (EN)
ZEP Class - Zone of Educational Priority. (EN)
intercultural education (EN)
refugee crisis (EN)
Refugee Temporary Accommodation Facility (EN)

Animation, Film, Διαδραστικά Μέσα στην Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠαΔΑ), Πανεπιστήμιο Αιγαίου (EN)


2732-639X
Τμήμα Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας 3D Animation, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής; Τόμ. 6 Αρ. 2 (2025): Special issue (EL)
Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC]; Vol. 6 No. 2 (2025): Special issue (EN)

Copyright (c) 2024 Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC] (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)