Η παιδαγωγική αξιοποίηση του ντοκιμαντέρ «Στα χνάρια του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη» στο μάθημα της Ιστορίας

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η παιδαγωγική αξιοποίηση του ντοκιμαντέρ «Στα χνάρια του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη» στο μάθημα της Ιστορίας (EL)

Σοφός, Αλιβίζος (Λοΐζος)
Πολυχρονοπούλου, Μαρίνα
Ρέτση, Σπυριδούλα
Τσούρα, Μαρία

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2025-01-14


Ο στόχος του παρόντος άρθρου είναι να διερευνηθεί η αξιοποίηση του ιστορικού ντοκιμαντέρ στη διδασκαλία της ιστορίας. Τα ντοκιμαντέρ με θέμα την ζωή και τη δράση ιστορικών προσώπων, αποτελούν ένα πρωτοποριακό εκπαιδευτικό εργαλείο που συμβάλλουν ουσιαστικά στη διδασκαλία της ιστορίας, βελτιώνοντας σημαντικά όχι μόνο τις ιστορικές γνώσεις των μαθητών/τριών αλλά και τη στάση τους απέναντι στο μάθημα της ιστορίας. Με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών και μιας μαθητοκεντρικής προσέγγισης, το ντοκιμαντέρ προσφέρει στους/στις μαθητές/τριες μια μοναδική ευκαιρία να εμβαθύνουν στην οπτικοποίηση και κατανόηση δυσνόητων και μακρινών ιστορικών γεγονότων. Το ντοκιμαντέρ «Στα χνάρια του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη», τοποθετεί τον θεατή στα ίχνη του μεγάλου στρατηγού, επιχειρεί να τον μυήσει σε μια συναρπαστική περιήγηση στη ζωή και το έργο του. Το βίντεο προσφέρει στους/στις μαθητές/τριες μια ζωντανή εικόνα των σημαντικότερων σταδίων της ζωής του Κολοκοτρώνη, από την παιδική του ηλικία μέχρι τον θάνατό του, μέσα από την οπτικοακουστική αφήγηση, η οποία είναι προσαρμοσμένη στις ανάγκες τους. Ακόμα, το ντοκιμαντέρ δίνει έμφαση στον τόπο και τον χρόνο, επιτρέποντας στους/στις μαθητές/τριες να κατανοήσουν καλύτερα το ιστορικό πλαίσιο μέσα στο οποίο εξελίχθηκαν τα γεγονότα, να προσελκύσει το ενδιαφέρον τους για την ιστορία, να τους/τις παρακινήσει να διερευνήσουν περαιτέρω το θέμα και να αλλάξουν στάση απέναντι στο μάθημα. (EL)
The aim of this article is to explore the use of historical documentaries in the teaching of history. Documentaries, which focus on the lives and actions of historical figures, are an innovative educational tool that can make a significant contribution to the teaching of history, improving not only students' historical knowledge but also their attitudes towards history. Through the use of modern technologies and a student-centered approach, documentaries offer students a unique opportunity to visualize and understand complex and distant historical events. The documentary "Following Theodoros Kolokotronis" places the viewer in the footsteps of the great general and attempts to take them on a fascinating journey through his life and work. Through an audiovisual narrative adapted to the needs of the students, the video offers a vivid depiction of the key stages of Kolokotronis' life, from his childhood to his death. The documentary also emphasizes time and place, allowing students to better understand the historical context in which events unfolded. In this way, it arouses their interest in history, encourages them to explore the subject further and helps them to change their attitudes towards it. (EN)


μαθητοκεντρική προσέγγιση (EL)
οπτικοακουστική αφήγηση (EL)
ιστορικό ντοκιμαντέρ (EL)
διδασκαλία ιστορίας (EL)
παιδαγωγική αξιοποίηση (EL)
εκπαιδευτικό βίντεο (EL)
αλλαγή στάσης (EL)
μαθητοκεντρική προσέγγιση (EN)
οπτικοακουστική αφήγηση (EN)
ιστορικό ντοκιμαντέρ (EN)
διδασκαλία ιστορίας (EN)
παιδαγωγική αξιοποίηση (EN)
εκπαιδευτικό βίντεο (EN)
αλλαγή στάσης (EN)

Animation, Film, Διαδραστικά Μέσα στην Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠαΔΑ), Πανεπιστήμιο Αιγαίου (EN)


2732-639X
Τμήμα Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας 3D Animation, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής; Τόμ. 6 Αρ. 2 (2025): Special issue (EL)
Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC]; Vol. 6 No. 2 (2025): Special issue (EN)

Copyright (c) 2024 Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC] (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)