Φορολογικό καθεστώς της ναυτιλίας στην Ελλάδα και ανταγωνισμός με άλλες ευρωπαϊκές χώρες και χώρες του Ε.Ο.Χ

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Πειραιώς   

Αποθετήριο :
Διώνη   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Φορολογικό καθεστώς της ναυτιλίας στην Ελλάδα και ανταγωνισμός με άλλες ευρωπαϊκές χώρες και χώρες του Ε.Ο.Χ (EL)

Δασκαλάκης, Αυγερινός

Θεοδωρόπουλος, Σωτήριος
Ναυτιλία (EL)

Master Thesis (EL)

2016-08
2017-02-10T07:54:09Z


Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει σκοπό την ανάλυση του ελληνικού φορολογικού καθεστώτος που διέπει την ναυτιλιακή δραστηριότητα και την σύγκριση του με τα αντίστοιχα χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μέσα από την παρουσίαση του θεσμικού πλαισίου των ενισχύσεων της Ε.Ε. για την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας, είναι πιο εμφανής οι βάσεις στις οποίες στηρίχθηκε η εξέλιξη του φορολογικού συστήματος της Ελλάδας, αποσκοπώντας στην προσέλκυση ναυτιλιακών εταιρειών και στην μεγιστοποιήση της συμβολής του κλάδου στην εγχώρια οικονομία. Η καθιέρωση του φόρου χωρητικότητας στην Ε.Ε τα τελευταία χρόνια, είχε σαν αποτέλεσμα πολλά κράτη- μέλη να αναπτύξουν σημαντικά νηολόγια, αυξάνοντας έτσι την δυναμική της Ευρώπης. Επιπλέον, παρουσιάζονται τα φορολογικά συστήματα των τεσσάρων πρώτων χωρών της Ε.Ε., με βάση το μέγεθος του νηολογίου τους. Οι χώρες αυτές είναι: Μάλτα, Κύπρος, Ηνωμένο Βασίλειο και Δανία. Ο φορολογικός ανταγωνισμός εντός και εκτός Ευρώπης είναι πολύ έντονος και οι χώρες καλούνται να εξελίξουν το φορολογικό τους καθεστώς σε όσο το δυνατόν ευνοϊκότερο προκειμένου να διατηρήσουν τόσο το στόλο τους αλλά και την σημαία τους. (EL)
The purpose of this master thesis is to analyze the taxation regime of the maritime industry in Greece, as well as tax competition among European countries. This has been done by examining the Commission’s Guidelines that cover any aid granted by Member States or through State resources in favour of maritime transport. In particular, is discussed the widespread extension in Europe of flat rate tonnage taxation systems ("tonnage tax"). A measure seeking to maintain the competitiveness of the European fleet also have repercussions on investments on land in maritimerelated industries and on the contribution of maritime transport to the economy of the Community as a whole and to jobs in general. In addition, this paper illustrates the concerns of European Commission about the Greek tonnage tax system. To conclude, Europe’s economic development has relied heavily on maritime transport, this is why Commission’s Guidelines should target to reduce tax burdens in order to benefit the industry's competitiveness. (EL)


Φορολογικό καθεστώς (EL)
Taxation regime (EL)
State Aid Guidelines (S.A.G.) (EL)
Φορολογικό σύστημα (EL)
Ευρωπαϊκή και ελληνική ναυτιλία (EL)
Tonnage tax (EL)
Tax competition (EL)
Commission’s guidelines (EL)
Φόρος χωρητικότητας (EL)

Πανεπιστήμιο Πειραιώς (EL)

Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών (EL)

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.