Emotional intelligence as a leadership factor in education

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Διώνη
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2021 (EL)

Η συναισθηματική νοημοσύνη ως παράγοντας ηγεσίας στο χώρο της εκπαίδευσης
Emotional intelligence as a leadership factor in education

Σταυροπούλου, Κωνσταντίνα

Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης
Οικονομικά της Εκπαίδευσης
Γιαννέλης, Δημήτριος

Η συναισθηματική νοημοσύνη είναι ένα κρίσιμο συστατικό της εκπαίδευσης. Η ικανότητα κατανόησης και ταυτόχρονα επιρροής των συναισθημάτων των άλλων, θεωρείται ένα ιδιαίτερο στοιχείο, το οποίο οφείλουν να κατέχουν οι συμμετέχοντες στην εκπαιδευτική διαδικασία, ιδιαίτερα για τους σχολικούς ηγέτες. Για τους ηγέτες του σχολείου, το άγχος είναι αναπόφευκτο. Η καθημερινή επιτυχία της ηγεσίας είναι συναισθηματικά απαιτητική και οι νέες προκλήσεις, ταυτόχρονα με την καθημερινή λογοδοσία σε υψηλότερα στελέχη, δημιουργούν ένα πυρετώδης συναίσθημα, ακόμη και στους ισχυρότερους ηγέτες. Οι ηγέτες, που παρουσιάζουν αρκετά αναπτυγμένη συναισθηματική νοημοσύνη, φαίνεται να έχουν μεγαλύτερη αυτογνωσία. Μεταξύ των άλλων δράσεων, εμφανίζουν μια συμπεριφορά προβληματισμού σχετικά με τα συναισθήματά τους και το νόημά τους. Μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τις συμπεριφορές στο σχολικό περιβάλλον, ιδιαίτερα αυτές που εμφανίζονται προβληματικές και δύναται να δημιουργήσουν ένα ανθυγιεινό εκπαιδευτικό περιβάλλον. Η παρούσα εργασία αποτελεί μια ανασκόπηση του ρόλου, που διαδραματίζει ο παράγοντας της συναισθηματικής νοημοσύνης στην άσκηση της αποτελεσματικής ηγεσίας στο πλαίσιο της εκπαίδευσης.
Emotional intelligence is a critical component of education. The ability to understand and at the same time, influence the emotions of others, is considered a special element which must be possessed by the participants in the educational process, especially for school leaders. For school leaders, stress is inevitable. The daily success of leadership is emotionally demanding, and new challenges, along with day-to-day accountability to senior executives, create a feverish sentiment, even in the strongest leaders. Leaders with fairly developed emotional intelligence seem to have greater self-awareness. Among other actions, they display reflective behavior about their feelings and meaning. They learn to recognize behaviors in the school environment, especially those that appear problematic and can create an unhealthy learning environment. This paper is a review of the role played by the factor of emotional intelligence in the exercise of effective leadership in education.

Master Thesis

Συναισθηματική νοημοσύνη


Ελληνική γλώσσα

2022-02-18
2021-11
2022-03-10T11:06:02Z


Πανεπιστήμιο Πειραιώς

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.