Η εκπαίδευση ως πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης: η περίπτωση των εκπαιδευτηρίων της κοινότητας Gülen και οι διώξεις του Κ.Δ.Α. σε βάρος τους

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Διώνη
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2021 (EL)

Η εκπαίδευση ως πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης: η περίπτωση των εκπαιδευτηρίων της κοινότητας Gülen και οι διώξεις του Κ.Δ.Α. σε βάρος τους

Μπαλάσκα, Μαρία

Διεθνείς κι Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Έρευνα
Ραπτόπουλος, Νικόλαος
Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών

Education provides knowledge and skills while in parallel imparts values and can be used to shape ideologies. The interference of the state on education can be part of an effort to secularize and to contain the role of religion on education but it can also be used in the other direction, the one where it supports the role of religion in society. In the Turkish Republic, depending on the political circumstances, education was instrumentalized to support both directions. A typical example of such an instrumentalization is the role of Gülen movement through their school network. From 2002 onwards, the Islamic government which monopolizes the political life of Turkey, and the Gülen movement were acting as companions opposite the secular system of the country, with the main endeavour to restrict the role of the Kemalists in the political affairs of the country until the steady deterioration of their relation due to disagreement in various scopes. The pinnacle of this conflict was the accusations on behalf of the Islamic government to the movement for the failed coup attempt on the 15th July of 2016. The goal of the hereto dissertation is to probe the fallout of the conflict between the Islamic government and the Gülen movement on the worldwide school network of the movement and the cause of the conflict.
Η εκπαίδευση παρέχει γνώσεις και δεξιότητες, ενώ παράλληλα μεταλαμπαδεύει αξίες και λειτουργεί ως μέσο ανάπτυξης ιδεολογιών. Η παρέμβαση του κράτους στην εκπαίδευση μπορεί να αποτελέσει μία προσπάθεια εκκοσμίκευσης και περιορισμού του ρόλου της θρησκείας σε αυτήν, αλλά μπορεί να λειτουργήσει και προς την αντίθετη κατεύθυνση, αυτήν της ενίσχυσης του ρόλου των θρησκευτικών θεσμών σε μία κοινωνία. Στην Τουρκική Δημοκρατία, ανάλογα με τις πολιτικές συνθήκες που επικρατούσαν η εκπαίδευση εργαλειοποιήθηκε είτε προς τη μία κατεύθυνση είτε προς την άλλη. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της εργαλειοποίησης είναι ο ρόλος που έπαιξε η κοινότητα Gülen μέσω των εκπαιδευτηρίων της, καθώς από το 2002 και μετά, η ισλαμική κυβέρνηση που μονοπωλεί την πολιτική ζωή της Τουρκίας και η κοινότητα Gülen λειτούργησαν ως συνοδοιπόροι απέναντι στο κοσμικό σύστημα της χώρας. Βασικός τους στόχος ήταν ο περιορισμός του ρόλου των κεμαλιστών- και όσων πρεσβεύουν- στην πολιτική και κοινωνική ζωή της χώρας μέχρι τη σταδιακή επιδείνωση των σχέσεών τους λόγω διαφωνίας σε διάφορα πεδία. Αποκορύφωμα της σύγκρουσης αποτέλεσαν οι κατηγορίες εκ μέρους της ισλαμικής κυβέρνησης εναντίον της κοινότητας για την οργάνωση του αποτυχημένου πραξικοπήματος της 15 ης Ιουλίου 2016. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθούν οι επιπτώσεις της σύγκρουσης μεταξύ της ισλαμικής κυβέρνησης και της κοινότητας Gülen στο δίκτυο εκπαιδευτηρίων της κοινότητας και τα αίτια αυτών.

Master Thesis

Ήπια ισχύς
Εκπαίδευση
Πολιτικό Ισλάμ
Εκκοσμίκευση


Ελληνική γλώσσα

2022-03-14T12:23:21Z
2022
2021-09


Πανεπιστήμιο Πειραιώς

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.