Perceptions of primary education teachers on the prevention, management of crisis due to Sars-CoV-2 and the role of the director

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Διώνη
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2023 (EL)

Αντιλήψεις εκπαιδευτικών της πρωτοβάθµιας εκπαίδευσης για την πρόληψη, τη διαχείριση κρίσεων λόγω του ιού Sars-CoV-2 και τον ρόλο του διευθυντή
Perceptions of primary education teachers on the prevention, management of crisis due to Sars-CoV-2 and the role of the director

Μαραγκού, Μαρίνα

Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης
Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων
Παντελίδης, Παντελής

Η παρούσα μελέτη έχει στόχο να διερευνήσει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την πρόληψη, τη διαχείριση κρίσεων λόγω του ιού Sars-CoV-2 και τον ρόλο του διευθυντή. Αρχικά, διερευνάται ο όρος «κρίση» και γίνεται αναφορά στις κατηγορίες και τα είδη κρίσεων στον εκπαιδευτικό χώρο, καθώς και στα χαρακτηριστικά τους. Γίνεται, επίσης, αναφορά στη διαχείριση κρίσεων στην ελληνική πραγματικότητα, στην έννοια της ηγεσίας και στον ρόλο του ηγέτη/διευθυντή. Η βιβλιογραφική επισκόπηση ολοκληρώνεται με την αναφορά στον ιό Sars-CoV-2 και την επιρροή του τόσο σε ελληνικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα σε δείγμα 102 εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί αναγνώρισαν ότι η υγειονομική κρίση, όπως και κάθε άλλη κρίση, επηρέασε τη σχολική κοινότητα, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Τονίζεται η ανάγκη για ύπαρξη ομάδων διαχείρισης κρίσεων και ενός διευθυντή ισχυρού που θα είναι υπεύθυνος για την πρόληψη, την οργάνωση, τη διαχείριση μιας κρίσης, καθώς και των αποτελεσμάτων της. Επιπρόσθετα, επισημαίνεται η σημασία της επιμόρφωσης και η ανάγκη για πρακτική εξάσκηση σε υποθετικές κρίσεις. Τέλος, διερευνήθηκαν οι διαφορές ως προς τα δημογραφικά στοιχεία των ερωτηθέντων και διαπιστώθηκε ότι η ηλικία, τα έτη υπηρεσίας και η υπηρεσία σε διοικητική θέση διαφοροποιεί τις απόψεις, κάνοντας τη διαχείριση κρίσιμων περιστατικών αποδοτικότερη.
The present study aims to investigate the perceptions of Primary Education teachers on the prevention, management of crisis due to the Sars-CoV-2 virus and the role of the director. First, the term "crisis" is explored and the categories and types of crises in the educational field are mentioned, as well as their characteristics. Reference is also made to crisis management in the Greek reality, the concept of leadership and the role of the leader/director. The literature review concludes with the reference to the Sars-CoV-2 virus and its influence both at the Greek and global level. A quantitative survey was carried out on a sample of 102 Primary Education teachers. The results showed that teachers recognized that the health crisis, like any other crisis, affected the school community, teachers and students. The need for crisis management teams and a strong manager who will be responsible for the prevention, organization, management of crisis, as well as its results, is emphasized. Additionally, the importance of training and the need for hands-on practice in hypothetical critical incidents is highlighted. Finally, the differences in the demographics of the respondents were explored and it was found that age, years of service and service in an administrative position differentiates the opinions, making the management of critical incidents more efficient.

Master Thesis

Επιμόρφωση
Αξιολόγηση
Ετοιμότητα
Διευθυντής
Διαχείριση κρίσης
Ιός Sars-Cov-2
Πρόληψη


Ελληνική γλώσσα

2023-01
2023-01-31T07:12:02Z
2023-01-27


Πανεπιστήμιο Πειραιώς

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.