The role of the school management in managing and dealing with conflicts in school environment

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Διώνη
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2023 (EL)

Ο ρόλος της σχολικής διεύθυνσης στη διαχείριση και αντιμετώπιση των συγκρούσεων στο σχολικό περιβάλλον
The role of the school management in managing and dealing with conflicts in school environment

Φράγκου, Ανδρονίκη

Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης
Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων
Ψυλλάκη, Μαρία

In the first part of this paper, the concept of conflicts in general and conflicts in the workplace and especially in school is studied and defined. Conflicts as a difference of opinions and ways of acting are intertwined with both the life and the professional behavior of every organization that cooperates to achieve a common or several common goals. The educational organizations could not be exempted from this rule. In this paper, the types of conflicts will be explored according to their characteristics, the ways they manifest, the conditions they derive from, and the people they include. Following that, the causes of conflicts will be sought as results of unsatisfied needs, different personalities, organizational weaknesses, conflicting goals, limited resources, different perceptions of responsibilities. The attitude of people towards conflicts will be studied and negatives results, like the lack of trust and cooperation spirit, which delay the achievement of the school goals and affect the climate of the school community, will be highlighted. Concurrently, the positive effects of conflicts will be explored which, by conducting a constructive dialogue and exchange of views, can lead the school unit to development and progress. The conditions for limiting conflicts and dealing with them when they appear are a key topic of study in this paper, in order to provide ideas and solutions for the harmonious cooperation in school units. In the second part of the paper, the crucial role of school administration in the management of conflicts, in the school environment will be investigated. The term leadership and leader, as well as the concept of school management will be clarified, since the terms of “principal” and “leader” do not correspond to identical concepts. Then the duties of the director of the school unit will be investigated and his responsibility for creating a favorable school climate, which is necessary for the conflicts’ limitation. Finally, the management of conflicts by the school administration will be studied, as well as the skills a principal must have in order to successfully deal with this important issue and lead his school to achieve his vision, realize of his goals and use the different points of view and visions for the achievement of the common purpose.
Στο πρώτο μέρος της εργασίας γίνεται μελέτη και προσδιορισμός της έννοιας των συγκρούσεων και ειδικότερα των συγκρούσεων στον εργασιακό χώρο, εστιάζοντας στο χώρο του σχολείου. Οι συγκρούσεις ως διαφορά απόψεων και τρόπων δράσης είναι συνυφασμένες με τη ζωή αλλά και τη δράση κάθε οργανισμού που συνεργάζεται για την επίτευξη ενός ή πολλών κοινών στόχων. Από τον κανόνα αυτό δεν θα μπορούσαν να εξαιρεθούν οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί. Στην παρούσα εργασία θα διερευνηθούν τα είδη των συγκρούσεων ανάλογα με τα χαρακτηριστικά τους, τους τρόπους που εκδηλώνονται, τις συνθήκες στις οποίες δημιουργούνται, τα άτομα τα οποία εμπλέκουν. Στη συνέχεια θα αναζητηθούν οι αιτίες των συγκρούσεων ως απόρροια διαφορετικών προσωπικοτήτων, οργανωτικών αδυναμιών, συγκρουόμενων στόχων, περιορισμένων πόρων, ανικανοποίητων αναγκών, όπως και της διαφορετικής αντίληψης ευθυνών. Θα μελετηθεί η στάση των ανθρώπων απέναντι στις συγκρούσεις και θα επισημανθούν τα αρνητικά αποτελέσματα τους, όπως η έλλειψη εμπιστοσύνης και συνεργασίας που καθυστερούν την πραγματοποίηση των στόχων του σχολείου και πλήττουν το κλίμα της σχολικής κοινότητας. Συγχρόνως, θα διερευνηθούν και οι θετικές επιδράσεις των συγκρούσεων που, με τη διεξαγωγή εποικοδομητικού διαλόγου, μπορούν να συμβάλλουν στην εξέλιξη της σχολικής μονάδας. Οι προϋποθέσεις περιορισμού των συγκρούσεων και η αντιμετώπισή τους είναι ένα καίριο θέμα μελέτης της εργασίας αυτής, με στόχο να δώσει ιδέες και λύσεις ώστε να εξασφαλιστεί η αρμονική συνεργασία στις σχολικές μονάδες. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας θα διερευνηθεί ο καίριος ρόλος της σχολικής διεύθυνσης στη διαχείριση των συγκρούσεων στο σχολικό περιβάλλον. Θα διευκρινιστεί ο όρος ηγεσία και ηγέτης και η έννοια της σχολικής διεύθυνσης, καθώς η έννοια «ηγέτης» και η έννοια «διευθυντής» δεν είναι ταυτόσημες. Έπειτα, θα διευκρινιστούν τα καθήκοντα του διευθυντή της σχολικής μονάδας και η ευθύνη του για τη δημιουργία ευνοϊκού σχολικού κλίματος, απαραίτητου για τον περιορισμό των συγκρούσεων. Τέλος, θα μελετηθεί η διαχείριση των συγκρούσεων από τη σχολική διεύθυνση όπως και οι δεξιότητες που πρέπει να έχει ένας διευθυντής για να αντιμετωπίσει με επιτυχία το σημαντικό αυτό ζήτημα και να οδηγήσει το σχολείο του στην επίτευξη του οράματός του, στην πραγματοποίηση των στόχων του και την αξιοποίηση των διαφορετικών απόψεων και οραμάτων για την επίτευξη του κοινού σκοπού.

Master Thesis

Διαχείριση των συγκρούσεων
Σχολικό περιβάλλον
Σχολική διεύθυνση


Ελληνική γλώσσα

2023-01-31T07:16:45Z
2023-01
2023-01-27


Πανεπιστήμιο Πειραιώς

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.