Ανάλυση και σύγκριση των κανόνων του Ρότερνταμ με τους κανόνες της Χάγης-Βίσμπυ

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Διώνη
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2012 (EL)

Ανάλυση και σύγκριση των κανόνων του Ρότερνταμ με τους κανόνες της Χάγης-Βίσμπυ

Δακορώνιας, Αναστάσιος

Η παρούσα εργασία εντοπίζει τις διαφορές και τα νέα άρθρα μεταξύ του καινούργιου ρυθμιστικού πλαισίου που ονομάζουμε ‘Κανόνες του Ρότερνταμ’ και του προηγούμενου ισχύοντος ‘Κανόνες της Χάγης Βίσπμυ’, μέσα από τη σύγκριση των πρωτότυπων κειμένων και των παρατηρήσεων από έμπειρους παράγοντες του κλάδου της ναυτιλίας. Αναλυτικότερα, πραγματοποιείται μια ιστορική αναδρομή της εξέλιξης των κανόνων και των αναγκών του εμπορίου που οδήγησαν στο σημερινό αποτέλεσμα, στους ‘Κανόνες του Ρότερνταμ’. Στη συνέχεια της μελέτης συγκρίνονται και παρουσιάζονται τα άρθρα που έχουν διατηρηθεί από τους ‘Κανόνες της Χάγης-Βίσμπυ’. Τα άρθρα αυτά άλλαξαν και προσαρμόστηκαν επειδή δέχτηκαν πιέσεις από τις σημερινές ανάγκες του εμπορίου. Ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν κυρίως, στις υποχρεώσεις και στα δικαιώματα του μεταφορέα, του ναυλωτή και των συμβαλλόμενων μερών της ναυτιλίας. Επίσης, αναμορφώνεται το ισχύον γραφειοκρατικό σύστημα που περιλαμβάνει τα έγγραφα και τις προθεσμίες υποβολής τους. Στο πέμπτο κεφάλαιο η εργασία επικεντρώνεται στα νέα άρθρα των κανόνων που αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση για την αλλαγή σελίδας στη ναυτιλία. Νέα, επίκαιρα ζητήματα που μέχρι πρόσφατα δεν είχαν αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά από τους αρμόδιους, ρυθμίζονται με μια σειρά λεπτομερέστατων άρθρων. Οι συνδυασμένες μεταφορές, τα ηλεκτρονικά αρχεία μεταφοράς, η φόρτωση εμπορευμάτων στο κατάστρωμα του πλοίου, η μεταφορά ζώων κ.α. είναι μόνο μερικές περιπτώσεις που ρυθμίζονται από τους νέους κανόνες. Συμπερασματικά, ο αναγνώστης διαπιστώνει την επιβεβλημένη ανάγκη εφαρμογής των κανόνων και τα ευεργητικά αποτελέσματα που θα επιφέρουν για την ποντοπόρο ναυτιλία στο μέλλον. Φυσικά, τα περιθώρια βελτίωσής τους είναι αρκετά και αυτό δεν παύουν να μας το θυμίζουν οι πολέμιοι τους με τις ενστάσεις τους και τη διατύπωση διαφορετικών απόψεων.
The current dissertation exams the differences and the new regulations of the new convention of Rotterdam Rules and previous Hague-Visby Rules. This is achieving through the comparison of original remarks and bibliography. Most specifically, the study begins with the historical development of the rules that led to the current convention of Rotterdam Rules. The study continues with the presentation and the comparison of articles that maintain by Hague-Visby Rules. These articles changed due to the current needs of trade activities. Matters that deal the obligations and the rights of the shipper, the charterer and the maritime performing party are regulated. The fifth chapter is focused on new articles of the rules that unconsidered to be indispensable requirement for the changes in the shipping industry. Matters that till recently had not faced successfully by the shipping community, are regulated in these articles. Such as the multimodal transportations, the electronic transport records, the loading of goods on the vessels, the transportation of animals e.t.c. are some of the cases being regulated by the new rules. As the result, the reader realizes the necessity of the application of these rules and how beneficial will be for the shipping industry. Of course there is always a margin of improvement.

Doctoral Thesis

Εμπορεύματα -- Μεταφορές
Θαλάσσιες μεταφορές
Ναυτικό δίκαιο
Διεθνές εμπόριο
Ναυτιλία -- Δίκαιο και νομοθεσία


Ελληνική γλώσσα

2012-03-22T16:45:27Z


Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.