Συστήματα διαχείρισης μάθησης: περιγραφή, σύγκριση και ανάπτυξη μαθήματος

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Διώνη
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2012 (EL)

Συστήματα διαχείρισης μάθησης: περιγραφή, σύγκριση και ανάπτυξη μαθήματος

Σπυριδάκι, Αγγελική Φ.

Καμπάση, Αικατερίνη

Η Μεταπτυχιακή αυτή Διατριβή εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στην «Πληροφορική» του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Αντικείμενό της είναι τα Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης. Χωρίζεται σε δύο βασικά μέρη: το θεωρητικό και το πρακτικό μέρος. Στο πρώτο και θεωρητικό μέρος, γίνεται μια σύντομη αναφορά στην Ηλεκτρονική Μάθηση και την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, καθώς και στην εξέλιξή τους στη σημερινή εποχή. Στο κυρίως μέρος γίνεται μια προσπάθεια ορισμού του αντικειμένου μελέτης και εν συνεχεία εξηγούνται αναλυτικά οι κυριότερες λειτουργίες που περιλαμβάνει ένα Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης και η αρχιτεκτονική τους. Γίνεται επίσης αναφορά για τα διάφορα είδη στα οποία χωρίζονται, καθώς και για παρεμφερείς τεχνολογίες. Στη συνέχεια αναφέρονται τα κυριότερα είδη των σχετικών προτύπων, ενώ στο τέλος εξηγούνται τα κριτήρια με τα οποία μπορεί να αξιολογηθεί ένα Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης. Στο δεύτερο και πρακτικό μέρος, σκοπός της εργασίας είναι η παρουσίαση και ανάλυση τριών Συστημάτων ανοικτού κώδικα και η υλοποίηση ενός μαθήματος σε κάθε ένα από αυτά. Τα Συστήματα που επιλέχθηκαν είναι τα εξής: eFront, Open eClass και Chamilo, ενώ το μάθημα που επιλέχθηκε είναι η Πληροφορική της Α' Γυμνασίου από το σχολικό βιβλίο. Μετά την παρουσίαση των Συστημάτων και την υλοποίηση του μαθήματος, ακολουθεί η αξιολόγηση και η σύγκρισή τους.
This Postgraduate Thesis was carried out in the frame of the Postgraduate Study Program in "Computer Science" of the University of Piraeus. Its object is the Learning Management Systems. It is comprised of two basic parts: the theoretical and the practical one. In the first and theoretical part, a brief reference is made to the E-learning and Distance Education and their evolution into modern times. In the main part, an effort is made to define the object of the study and subsequently explain, in detail, the main features included in a Learning Management System and their structure. Reference is also made in the various types in which they are divided, as well as in similar technologies. Following are the main types of relevant standards and finally, the criteria by which we can evaluate a Learning Management System are explained. In the second and practical part, the purpose of this thesis is the presentation and analysis of three open source systems and the implementation of a course in each of them. The systems used are eFront, Open eClass and Chamilo, while the chosen lesson is "Information Technology" taught in the first class of High School. After the presentation of the systems and the lesson implementation, they are evaluated and compared.

Master Thesis

Εκπαίδευση -- Πληροφορική
Μάθηση
Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστή
Open Learning
Εκπαίδευση από απόσταση -- Διδασκαλία με τη βοήθεια υπολογιστή
Εκπαιδευτική τεχνολογία


Ελληνική γλώσσα

2012-06-06T08:45:09Z


Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.