Factors affecting the ability of students to develop a stochastic way of thinking

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Διώνη
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2014 (EL)

Παράγοντες που επηρεάζουν τη δυνατότητα των φοιτητών να αναπτύξουν τον στοχαστικό τρόπο σκέψης
Factors affecting the ability of students to develop a stochastic way of thinking

Ζιούπου, Πολυξένη Γ.

Μπερσίμης, Σωτήριος

This paper is the result of an attempt to improve Statistics Education for both the teacher and the student. As part of this effort, the difficulties encountered by students were investigated, as they come into contact with the lessons of Statistics and Probability. The objective of this paper is to set out the factors that can contribute (either positively or negatively) in the development of a sound statistical way of thinking. Initially, the so-called stochastic way of thinking is introduced, where its components are studied, also in contrast with the deterministic way of thinking. The problems in the teaching of Statistics and the most common mistakes and difficulties encountered in the object are recorded. In addition, certain factors that may differentiate the degree of learning the object are presented, and some suggestions for improving the teaching of Statistics are indicated. In order to achieve the objective of this paper, a survey was conducted, where students in the Department of Economics of University of Piraeus took place. Through the survey the effectiveness of the learning process was evaluated. The students participated in a laboratory course, they were put to written tests, as well as they answered a questionnaire generally about their attitude towards Statistics. After proper processing of the collected data, some conclusions were reached, which are believed that can aid the teacher to make pedagogical decisions based on real data.
Η παρούσα εργασία είναι αποτέλεσμα ενός εγχειρήματος για βελτίωση της Στατιστικής Εκπαίδευσης τόσο για τον εκπαιδευτικό όσο και για τον μαθητή. Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας ερευνήθηκαν οι δυσκολίες που συναντούν οι φοιτητές καθώς έρχονται σε επαφή με τα μαθήματα της Στατιστικής και των Πιθανοτήτων. Σκοπός της εργασίας είναι να εκθέσει τους παράγοντες οι οποίοι μπορεί να συμβάλλουν (είτε θετικά είτε αρνητικά) στη διαδικασία ανάπτυξης ενός ορθού στατιστικού τρόπου σκέψης. Αρχικά γίνεται εισαγωγή στον αποκαλούμενο στοχαστικό τρόπο σκέψης, όπου μελετώνται τα συστατικά του στοιχεία και σε αντιπαράθεση με τον ντετερμινιστικό τρόπο σκέψης. Καταγράφονται τα προβλήματα στη διδασκαλία της Στατιστικής, καθώς και οι πιο συνήθεις δυσκολίες και λάθη που συναντώνται στο αντικείμενο. Ακόμα, παρουσιάζονται ορισμένοι παράγοντες που ενδεχομένως να διαφοροποιούν το βαθμό εκμάθησης του αντικειμένου, ενώ ενδείκνυνται κάποιες προτάσεις για βελτίωση της διδασκαλίας της Στατιστικής. Για την επίτευξη του σκοπού της εργασίας διεξήχθη μια έρευνα σε φοιτητές του τμήματος Οικονομικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Πειραιώς, μέσα από την οποία έγινε μια αξιολόγηση στην αποτελεσματικότητα της μαθησιακής διαδικασίας. Οι φοιτητές έλαβαν μέρος σε εργαστηριακό μάθημα, υποβλήθηκαν σε γραπτές δοκιμασίες, καθώς επίσης απάντησαν σε ερωτηματολόγιο σχετικά με τη γενικότερη στάση τους απέναντι στη Στατιστική. Μετά από κατάλληλη επεξεργασία των συγκεντρωθέντων στοιχείων, η εργασία καταλήγει σε ορισμένα συμπεράσματα, τα οποία πιστεύεται ότι μπορούν να βοηθήσουν τον εκπαιδευτικό έτσι ώστε να πάρει παιδαγωγικές αποφάσεις βασισμένες σε πραγματικά δεδομένα.

Master Thesis

Μάθηση -- Κοινωνικές απόψεις
Στατιστική -- Μελέτη και διδασκαλία (Ανωτάτη)
Μάθηση -- Ψυχολογία
Έρευνα -- Μεθοδολογία
Έρευνα -- Στατιστικές μέθοδοι
Πιθανότητες


Ελληνική γλώσσα

2014-11-25T08:51:23Z


Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.