Το ναυτεργατικό ατύχημα - Συνέπειες και αποκατάσταση

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Διώνη
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2014 (EL)

Το ναυτεργατικό ατύχημα - Συνέπειες και αποκατάσταση

Ντούλα, Ελένη

Ναυτιλία
Παζαρζής, Μιχαήλ
Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών

The maritime sector in Greece was undoubtedly the springboard, initially for the economic development of the country, and afterwards for the gradual establishment in the global maritime industry up to the point it became admittedly a «naval force». However, maritime sector contribution is not limited solely to the Greek economy but also played a significant role in strengthening the Greek society by pointing up the seafarer profession. As a result, the seafarer profession was the first choice in terms of professional orientation of an increasing number of men whose families had also to deal with the new and unprecedented circumstances of this new job. The increased demands and the extremely difficult working conditions of the seafarer profession e.g. Frequent accidents, created the need for measures to be taken. The measures aimed at the protection of the seafarers working on board and the determination of specific amounts of compensation for each case of harm. This is how a legal framework with regard to the seafaring accident was established. The legal framework carries the general characteristics of the work related accident, but also some different points because of the peculiarities of the seafaring profession, regarding the settling of the claims of the victim seafarer and the extent of the debtor's liabilities.
Η ναυτιλία για την Ελλάδα ήταν αρχικά η άνευ οποιασδήποτε αμφισβήτησης το εφαλτήριο για την ανάπτυξη της οικονομίας της και σε μεταγενέστερο στάδιο της σταδιακής εδραίωσή της στον κόσμο της ναυτιλιακής βιομηχανίας μέχρι και τη στιγμή που αυτή αναδείχτηκε κατά κοινή ομολογία «ναυτική δύναμη». Η συμβολή όμως της ναυτιλίας στην ανάπτυξη της χώρας μας δεν περιορίζεται αποκλειστικά σε οικονομικό επίπεδο αλλά τοποθετείται και σε κοινωνικό επίπεδο με τη δημιουργία του επαγγέλματος του ναυτικού να λαμβάνει από ολοένα και μεγαλύτερο αριθμό ατόμων την πρωταρχική θέση στην επιλογή των επαγγελματικών κατευθύνσεων και φυσικά την προσαρμογή της ελληνικής οικογένειας του ναυτικού στα νέα και πρωτοφανή δεδομένα της εν λόγω εργασιακής θέσης. Οι αυξημένες απαιτήσεις του αντικειμένου της εργασίας του ναυτικού και οι εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες υπό τις οποίες παρέχει αυτός την εργασία του π.χ. τα συχνά ατυχήματα λόγω των προαναφερόμενων δύσκολων συνθηκών που υφίστανται κατά την ώρα εκτέλεσης των καθηκόντων του ναυτικού δημιούργησαν την ανάγκη λήψης μέτρων. Τα μέτρα αποσκοπούσαν στην προστασία του ναυτολογημένου εργαζόμενου στο πλοίο, καθώς και στον καθορισμό συγκεκριμένης αποζημίωσης για κάθε περίπτωση αποκατάστασης της υγείας του ναυτικού συνεπεία ατυχήματός του. Με τον τρόπο αυτόν δημιουργήθηκε ένα νομικό πλαίσιο γύρω από το ναυτεργατικό ατύχημα, το οποίο φέρει μεν τα γενικά χαρακτηριστικά του εργατικού ατυχήματος, οι διαφορές όμως που πηγάζουν από αυτό ρυθμίζονται, λόγω των ιδιαιτεροτήτων του επαγγέλματος του ναυτικού, με βάση αποκλειστικές και συγκεκριμένες για το ναυτεργατικό ατύχημα προβλέψεις σχετικά με την ικανοποίηση των αξιώσεων του παθόντα ναυτικού και την έκταση της ευθύνης του υπόχρεου σε αποζημίωση.

Master Thesis

Ναυτικά ατυχήματα
Ναυσιπλοΐα -- Ασφάλεια
Θαλάσσιες μεταφορές -- Μέτρα ασφαλείας


Ελληνική γλώσσα

2015-05-06T08:19:44Z
2014-11-12


Πανεπιστήμιο Πειραιώς

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.