Θαλάσσια μεταφορά επικίνδυνων και ραδιενεργών φορτίων και νομοθετικό πλαίσιο

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Διώνη
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2014 (EL)

Θαλάσσια μεταφορά επικίνδυνων και ραδιενεργών φορτίων και νομοθετικό πλαίσιο

Μπιτούνη, Μαριλένα

Ναυτιλία
Σαμιώτης, Γεώργιος
Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών

Κεφάλαιο 1: παρουσιάζεται η συμβολή της εμπορικής ναυτιλίας στο παγκόσμιο εμπόριο και την εθνική οικονομία, καθώς και ο ρόλος των Διεθνών Οργανισμών στην εμπορική ναυτιλία όσον αφορά την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Το κεφάλαιο 2 περιλαμβάνει λεπτομερή περιγραφή των επικίνδυνων φορτίων, τις βασικές κατηγορίες αυτών των εμπορευμάτων που διακινούνται δια θαλάσσης και μια αναφορά των πλωτών μέσων μεταφοράς αυτού του είδους φορτίων. Στο κεφάλαιο 3 αναλύεται η ατυχηματική και λειτουργική ρύπανση από τις θαλάσσιες μεταφορές των επικίνδυνων αγαθών, ενώ στο κεφάλαιο 4 παρουσιάζονται οι επιπτώσεις της ρύπανσης στο θαλάσσιο περιβάλλον και τους θαλάσσιους οργανισμούς. Στο κεφάλαιο 5 ορίζεται το νομοθετικό πλαίσιο της θαλάσσιας μεταφοράς των επικίνδυνων και ραδιενεργών φορτίων, το οποίο περιλαμβάνει Συμβάσεις και κώδικες, έχοντας ως θεματοφύλακες το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών, τον Οικονομικό Οργανισμό Συνεργασίας και Ανάπτυξης και τη Διεθνή Υπηρεσία Ατομικής Ενέργειας. Τέλος με βάση όσα αναλύθηκαν, εξάγονται κάποια συμπεράσματα σχετικά με το αν τα μέτρα που ορίζουν οι συμβάσεις και οι κώδικες για την θαλάσσια μεταφορά επικίνδυνων φορτίων και για την πρόληψη και την αποφυγή θαλάσσιας ρύπανσης είναι αποτελεσματικά.
The role of maritime transport in terms of their contribution to the economic sector of a particular country and, especially when it comes to shipping country, is very important and crucial. However, the problems caused by maritime transport, mostly when dealing with hazardous and radioactive loads, and the reluctance of states to comply with the safety measures laid down by the proportionate Conventions and Codes pose risks for both the marine environment and human health. Specifically, in Chapter 1 the contribution of merchant shipping in global trade and national economy and the role of international organizations in the merchant shipping in terms of protecting the marine environment are presented. Chapter 2 contains a detailed description of dangerous goods, the main categories of such goods carried by sea and a report of waterborne transport of these loads. Chapter 3 analyzes the operational and accidental pollution caused by maritime transport of dangerous goods, while Chapter 4 presents the effects of pollution on the marine environment and organisms. Chapter 5 provides the legislative framework of maritime transport of hazardous and radioactive cargo, which comprises Conventions and Codes, having guardians the International Maritime Organization, the United Nations, the Organisation Economic Cooperation and Development and the International Atomic Energy Agency. Finally, based on those analyzed, some conclusions are exported about whether the measures laid down by the Conventions and Codes for the Carriage of Dangerous Goods and the prevention and elimination of marine pollution are effective.

Master Thesis

Επικίνδυνα φορτία
Πλοία -- Φορτίο
Ναυτιλία -- Δίκαιο και νομοθεσία
Ραδιενεργές ουσίες -- Μεταφορά
Θαλάσσιες μεταφορές -- Μέτρα ασφαλείας


Ελληνική γλώσσα

2015-05-07T08:21:25Z
2014-11-13


Πανεπιστήμιο Πειραιώς

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.