Μελέτη προβλήματος βέλτιστης φόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Διώνη
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2014 (EL)

Μελέτη προβλήματος βέλτιστης φόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων

Στυλιανός, Αντώνιος

Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Tμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης και Tεχνολογίας
Γιαννατσής, Ιωάννης
Οργάνωση και Διοίκηση Βιομηχανικών Συστημάτων

Η διαδικασία φόρτωσης κιβωτίων σε εμπορευματοκιβώτια/κοντέινερ (container) αποτελεί μια λειτουργία καίριας σημασίας για την ορθότερη και οικονομικότερη εξέλιξη ολόκληρης της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η βελτίωση της αξιοποίησης του διαθέσιμου χώρου αποτελεί πλέον ένα πολύ σημαντικό πεδίο έρευνας και μελέτης καθώς η παγκόσμια οικονομία και οι μεταφορές γίνονται ολοένα και πιο ανταγωνιστικές. Η εύρεση αποτελεσματικών μεθόδων επίλυσης προβλημάτων φόρτωσης πέραν της οικονομικής σημασίας που έχει για την εφοδιαστική αλυσίδα και τις διαδικασίες μεταφοράς, έχει επίσης πολύ σημαντικό αντίκτυπο στη προστασία του περιβάλλοντος, καθώς συντελεί στην μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και επομένως της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Σφάλματα κατά την διαδικασία αυτή μπορεί να οδηγήσουν σε επιπλέον κόστη και μη τήρηση χρονοδιαγραμμάτων με σημαντικές επιπτώσεις. Επομένως, δεν αποτελεί έκπληξη ότι το πρόβλημα της βέλτιστης φόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων έχει μελετηθεί διεξοδικά και με πολλές προσεγγίσεις στην βιβλιογραφία. Καθώς η βέλτιστη τοποθέτηση και στοίβαξη κιβωτίων σε εμπορευματοκιβώτια αποτελεί ένα εξαιρετικά δύσκολο πρόβλημα στην επίλυση του με συμβατικούς τρόπους υπολογισμού, λόγω του όγκου των πιθανών λύσεων, έχει προταθεί στην βιβλιογραφία η χρήση ειδικών ευρετικών αλγόριθμων όπου καθιστούν την επίλυση σαφώς γρηγορότερη και εγκυρότερη. Η επίλυση με γενετικούς αλγόριθμους, βασίζεται στην θεωρία της εξέλιξης έως ότου βρεθεί η βέλτιστη δυνατή λύση. Στην παρούσα εργασία, εξετάζεται η αποδοτικότητα του σχετικά νέου γενετικού αλγορίθμου I-DBLF ο οποίος χρησιμοποιήθηκε ως βάση για την ανάπτυξη μιας αντίστοιχης εφαρμογής σε περιβάλλον MATLAB. Η αναπτυχθείσα εφαρμογή δοκιμάστηκε σε μια σειρά επιλεγμένων προβλημάτων από τη διεθνή βιβλιογραφία, τα αποτελέσματα από την επίλυση των οποίων παρουσιάζονται αναλυτικά.
Loading boxes inside a container is a procedure of great importance for the proper and economic function of the entire supply chain. Improving the efficiency and utilization of the available space has become a very important field of research as the global economy and transportation are becoming increasingly competitive. Finding effective methods of solving three-dimensional loading problems, is not only economically important in logistics and transport processes, but also has a significant impact on the environment, since it affects fuel consumption and therefore air pollution. Errors in this process can lead to additional costs and non-compliance schedules. Not surprisingly, therefore, the problem of optimal loading of containers has been extensively studied and various approaches have been proposed in the relevant literature. Since the optimal placement and stacking of boxes inside the containers is an extremely difficult problem to solve with conventional methods of calculation, due to the amount of possible solutions, several heuristic algorithms, which make solving of these problems clearly faster and more reliable, have been proposed. Genetic algorithms, which are a class of heuristic algorithmsfollow an evolutionary process in order to find the optimal solution. In the present study, the efficiency of the relatively new algorithm I-DBLF, as developed in MATLAB, is studied. Detailed test results of the developed instance of the algorithm, in selected problems from the relevant literature, are presented.

Master Thesis

Εμπορεύματα -- Μεταφορές
Φορτία -- Διακίνηση
Logistics


Ελληνική γλώσσα

2015-05-08T06:57:06Z
2014-10-30


Πανεπιστήμιο Πειραιώς

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.