Αλλαγές στο διεθνή καταμερισμό εργασίας στην ναυτιλία. Η θέση του ελληνικού εμπορικού στόλου

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Διώνη
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




1993 (EL)

Changes in the international division of labour in shipping. The case of the Greek fleet
Αλλαγές στο διεθνή καταμερισμό εργασίας στην ναυτιλία. Η θέση του ελληνικού εμπορικού στόλου

Θανοπούλου, Ελένη

Μεταξάς, Βασίλειος
Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών

THE AIM OF THE THESIS IS THE ANALYSIS AND INTERPRETATION OF THE POST-WAR CHANGES IN THE INTERNATIONAL DIVISION OF LABOUR IN SHIPPING AND OF THE POSITION OF THE GREEK FLEET IN THIS CONTEXT. THE THESIS SUGGESTS THE EXISTENCE OF A FEED-BACKRELATIONSHIP BETWEEN THE PROLONGATION AND DEEPENING OF MARITIME CRISIS ENTRANCE OF LESS DEVELOPED COUNTRIES IN SHIPPING. THE DEGREE OF SPECIALIZATION IN THE MOST DYNAMIC MAIN TONNAGE CATEGORIES IS CONSIDERED AND PROVEN ESSENTIAL AFTER THE SECOND WORLD WAR FOR THE POSITION OF THE VARIOUS-ESSETIALLY OECD-FLEETS IN THE INTERNATIONAL HIERARCHY IN SHIPPING AS WELL AS FOR THE POSITION OF THE GREEKFLEET SUPPORTED ALSO BY MAINLY A FAVOURABLE FIXED COST. HOWEVER WITH THE EMERGENCE OF THE CRISIS THIS SCHEME, AS WELL AS THE RESORT OF THE TRADITIONAL MARITIME COUNTRIES TO THE FLAGS OF CONVENIENCE, PROVED INEFFECTIVE IN PREVENTING THE RISE OF THE DEVELOPING COUNTRIES EVEN IN THE MORE ADVANCED TONNAGE CATERGORIES A POSITION OF THE HISHER-COST TRADITIONAL MARITIME COUNTRIES. THE GREEK REGISTRY, OWING AGAIN TO MAINLY ITS COMPARATIVELY LOWER FIXED COST, RESISTED SUCCESFULLY UNTIL THE BEGINNING OF THE EIGHTIES BUT THE NEXT PHASE OF DEPRESSION TO ITS SHRINKAGE AND THE COMPARATIVELY INCREASED TENACITY OF THE GREEK- OWNED FLEET TOTHE CRISIS WAS MADE POSSIBLE BY THE RETURN TO OPEN REGISTRIES. THE SIGNS OF INCREASE OF THE GREEK REGISTRY AS WELL AS THE STABILIZATION OF THE INTERNATIONAL DIVISION WHEN FREIGHT LEVELS WERE RESTORED CORROBORATES FURTHER THE CENTRAL HYPOTHESIS OF THE THESIS.
Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ ΣΥΝΙΣΤΑΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ ΣΤΟΔΙΕΘΝΗ ΚΑΤΑΜΕΡΙΣΜΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΕΤΑΒΟΛΩΝ ΤΗΣ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΣΤΟΛΟΥ. ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΜΙΑΣ ΑΛΛΗΛΟΤΡΟΦΟΔΟΤΟΥΜΕΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΣΤΙΣ ΝΑΥΛΑΓΟΡΕΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΛΙΓΩΤΕΡΟ ΑΝΕΠΤΥΓΜΕΝΩΝ ΧΩΡΩΝ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ. Ο ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΤΗΣ ΕΓΚΑΙΡΗΣ 'Η ΜΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΣΤΙΣ ΚΥΡΙΕΣ ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΕΞΕΤΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΟΣ ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΝΑΥΤΙΛΙΩΝ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΧΩΡΩΝ ΟΟΣΑ- ΣΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΙΕΡΑΡΧΙΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΤΟΛΟ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΣΤΗΡΙΧΘΗΚΕ ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΟ ΕΥΝΟΙΚΟ ΣΤΑΘΕΡΟ ΚΟΣΤΟΣ. ΟΜΩΣ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΣ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΤΙΣ ΣΗΜΑΙΕΣ ΕΥΚΟΛΙΑΣ, ΣΤΟ ΝΑ ΕΜΠΟΔΙΣΕΙ ΤΗΝ ΑΝΟΔΟ ΤΩΝ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΜΕΝΩΝ ΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΠΛΕΟΝ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΗΣ ΗΓΕΜΟΝΙΚΗΣ ΘΕΣΗΣ ΤΩΝ ΑΝΕΠΤΥΓΜΕΝΩΝ ΝΑΥΤΙΛΙΩΝ ΥΨΗΛΩΤΕΡΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ. Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ ΧΑΡΗ ΠΑΛΙ ΣΤΟ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΧΑΜΗΛΩΤΕΡΟ ΣΤΑΘΕΡΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΝΤΙΣΤΑΘΗΚΕ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΑ ΩΣ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ 80 ΑΛΛΑ Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΥΦΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΕ ΣΤΗ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΤΟΥ ΝΗΟΛΟΓΙΟΥ ΚΑΙ Η ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΛΟΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΠΛΕΟΝ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΕΓΙΝΕ ΔΥΝΑΤΗ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΣΤΑ ΑΝΟΙΚΤΑ ΝΗΟΛΟΓΙΑ. Η ΑΝΑΚΑΜΨΗ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΑΝΟΔΟ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΝΗΟΛΟΓΙΟΥ ΚΑΘΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΤΗ ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΚΑΤΑΜΕΡΙΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ.

Doctoral Thesis

Θαλάσσιες μεταφορές
Μισθοί και ημερομίσθια -- Οικονομετρικές μέθοδοι
Ναυτιλία -- Οικονομικές απόψεις


Ελληνική γλώσσα

2015-07-17T10:22:39Z
1993


Πανεπιστήμιο Πειραιώς

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.