Η εισαγωγή των εταιρειών στο χρηματιστήριο και η α' αύξηση μετοχικού κεφαλαίου που ακολουθεί

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Διώνη
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2001 (EL)

Η εισαγωγή των εταιρειών στο χρηματιστήριο και η α' αύξηση μετοχικού κεφαλαίου που ακολουθεί

Αλετράς, Γεώργιος

Χρηματοοικονομική και Τραπεζική με κατεύθυνση στην Χρηματοοικονομική και Τραπεζική Διοικητική
Σχολή Χρηματοοικονομικής και Στατιστικής. Τμήμα Χρηματοοικονομικής και Τραπεζικής Διοικητικής
Τσαγκαράκης, Νικόλαος

Κατά τη σύσταση μιας εταιρίας τα ίδια κεφάλαια που έχουν συγκεντρωθεί αποτελούν το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας. Στη συνέχεια το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας μεταβάλλεται τόσο από μεταγενέστερες αυξήσεις, όσο και από κεφαλαιοποιήσεις διαφόρων ποσών και λογαριασμών. Έτσι όταν οι επιχειρήσεις επιθυμούν να αντλήσουν επιπλέον κεφάλαια για τη μακροπρόθεσμη χρηματοδότηση των επενδυτικών τους σχεδίων, προβαίνουν σε εκδόσεις νέων μετοχών και αυτό μπορεί να γίνει με καταβολή μετρητών. Στην περίπτωση αυτή το μετοχικό κεφάλαιο μεταβάλλεται ουσιαστικά, δεδομένου ότι πρόκειται για πραγματική εισροή κεφαλαίων στην εταιρία. Αντίθετα στην περίπτωση όπου μία επιχείρηση αυξάνει το μετοχικό της κεφάλαιο με τη διανομή δωρεάν μετοχών, τότε η μεταβολή του μετοχικού κεφαλαίου είναι μόνο λογιστική και όχι ουσιαστική, εφόσον δεν εισρέουν νέα κεφάλαια στην επιχείρηση και δεν δημιουργείται οικονομική αξία. Όσον αφορά όμως τις Αυξήσεις Μετοχικού Κεφαλαίου (Α.Μ.Κ.) με διανομή δωρεάν μετοχών, δεν θα πρέπει να σημειώνεται μεταβολή της χρηματιστηριακής τιμής της μετοχής πέραν της απαραίτητης προσαρμογής της που επιβάλλεται λόγω της αύξησης του αριθμού των κυκλοφορόντων μετοχών. Παρόλο όμως που δεν πρόκειται για πραγματική εισροή κεφαλαίων, το επενδυτικό κοινό, ιδιαίτερα σε λιγότερο αναπτυγμένες κεφαλαιαγορές, επιμένει σε συχνές διανομές δωρεάν μετοχών. Αυτό που φαίνεται παράδοξο είναι η ' λογική'' των επιχειρήσεων, οι οποίες προβαίνουν σε Α.Μ.Κ. με διανομή δωρεάν μετοχών, παρόλο που επιβαρύνονται με σημαντικά έξοδα (π.χ. φόροι, έξοδα έκδοσης, κ.α.), χωρίς να έχουν κανένα ουσιαστικό όφελος. Στο σημείο αυτό. η διεθνής βιβλιογραφία δικαιολογεί τις σχετικές αποφάσεις των επιχειρήσεων, θεωρώντας τη διανομή δωρεάν μετοχών, άλλοτε ως ένα μηχανισμό σήμανσης της αξίας της επιχείρησης, άλλοτε ως ένα μηχανισμό επαναφοράς της χρηματιστηριακής τιμής της μετοχής σε "λογικό επίπεδο" και άλλοτε ως υποκατάστατο κανονικών μερισμάτων. Οι επιδράσεις στις τιμές των μετοχών από την εισαγωγή προς διαπραγμάτευση των νέων μετοχών που προκύπτουν από Α.Μ.Κ. έχουν αποτελέσει αντικείμενο μελέτης για πολλούς ερευνητές, οι οποίοι έχουν επικεντρώσει το ενδιαφέρον τους άλλοτε στη ημερομηνία ανακοίνωσης της Α.Μ.Κ., άλλοτε στην ημερομηνία αποκοπής του σχετικού δικαιώματος και άλλοτε στην ημερομηνία εισαγωγής των νέων μετοχών.

Master Thesis

Μετοχές -- Ελλάδα
Stocks -- Greece
Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών


Ελληνική γλώσσα

2015-07-27T08:22:21Z
2001


Πανεπιστήμιο Πειραιώς

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.