Κοινοτική και ελληνική νομοθεσία για τη διαφήμιση: η συμβολή της στην παροχή ποιοτικών διαφημιστικών υπηρεσιών

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Διώνη
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2001 (EL)

Κοινοτική και ελληνική νομοθεσία για τη διαφήμιση: η συμβολή της στην παροχή ποιοτικών διαφημιστικών υπηρεσιών

Κεντερλής, Παναγιώτης Κ.

MBA TQM International - Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων – Ολική Ποιότητα με διεθνή προσανατολισμό (MBA TQM Int)
Δελούκα - Ιγγλέση, Κορνηλία
Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων

Στη σημερινή κοινωνία της κατανάλωσης η διαφήμιση αναλαμβάνει ολοένα και περισσότερο ενεργό ρόλο στην προώθηση των προϊόντων και υπηρεσιών. Πρόκειται για ένα κοινωνικοοικονομικό φαινόμενο, οι ρίζες του οποίου χάνονται στα βάθη των αιώνων. Ένα δυναμικό φαινόμενο, το οποίο αλλάζει συνεχώς μορφές, μέσα και τεχνικές προκειμένου να πετύχει τους στόχους του, να πληροφορήσει αλλά και, κυρίως, να κατευθύνει την καταναλωτική συμπεριφορά. Από τη μία πλευρά λοιπόν βρίσκεται ο πληροφοριακός ρόλος της διαφήμισης, ο οποίος μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο στη διαμόρφωση της αγοραστικής απόφασης του καταναλωτή. Από την άλλη όμως πλευρά βρίσκεται ο υποβλητικός ρόλος της, ο οποίος μπορεί να χειραγωγήσει τον καταναλωτή και να τον οδηγήσει σε αποφάσεις και συμπεριφορές που δεν ανταποκρίνονται σε κάποια ανάγκη του και γι' αυτό επιφέρουν μια αναίτια οικονομική , επιβάρυνση, συχνά δε προσβάλλουν και την προσωπικότητα του. Η διαφήμιση αποσκοπώντας στην προσέλκυση του πελάτη και στην απόκτηση ενός ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος του διαφημιζόμενου έναντι των ανταγωνιστικών επιχειρήσεων, ενδέχεται να χρησιμοποιεί αθέμιτες μεθόδους και πρακτικές που αποτελούν παράγοντα πρόκλησης στρεβλώσεων στον ανταγωνισμό. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να καταδειχθεί κατά πόσο η νομοθεσία για τη διαφήμιση, εκτός από την προστασία των καταναλωτών και των ανταγωνιστών, μπορεί να συμβάλλει στην παροχή ποιοτικών διαφημιστικών υπηρεσιών. Δηλαδή αντιστρέφοντας το συλλογισμό, εάν οι διαφημίσεις που κρίνονται παράνομες από το υπάρχον νομικό πλαίσιο μπορεί να είναι ταυτόχρονα και αναποτελεσματικές, αναφορικά με τους βραχυχρόνιους και μακροχρόνιους στόχους που καλούνται να επιτύχουν.

Master Thesis

Advertising -- Greece -- Law and legislation
Consumer protection -- Law and legislation
Διαφήμιση -- Ελλάδα -- Δίκαιο και νομοθεσία
Καταναλωτές -- Προστασία -- Δίκαιο και νομοθεσία
Διαφήμιση -- Ευρωπαϊκή Ένωση -- Δίκαιο και νομοθεσία
Advertising -- European Union -- Law and legislation


Ελληνική γλώσσα

2015-09-11T10:07:30Z
2001


Πανεπιστήμιο Πειραιώς

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.