Μελέτη και ανάπτυξη μοντέλου κόστους ποιότητας PAF

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Διώνη
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2001 (EL)

Μελέτη και ανάπτυξη μοντέλου κόστους ποιότητας PAF

Λυμπερόπουλος, Δημήτρης Χ.

Μποχώρης, Γεώργιος
Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ)

Τα τελευταία χρόνια, υπάρχει μια διαρκώς αυξανόμενη ευαισθητοποίηση των επιχειρήσεων γύρω από Διαχείριση της Ποιότητας. Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις σπεύδουν να εφαρμόσουν πιστοποιημένα συστήματα διασφάλισης ποιότητας, ενώ αρκετές από τις πλέον δυναμικές εταιρείες παγκοσμίως κατευθύνονται προς την εφαρμογή προγραμμάτων Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (TQM). Παρότι όμως σχεδόν όλες οι διοικήσεις συμφωνούν ότι ο ρόλος της Ποιότητας στη σύγχρονη επιχείρηση είναι ιδιαίτερα σημαντικός, ελάχιστες είναι αυτές που μπορούν να εφαρμόσουν αποτελεσματικά την Ποιότητα σε όλο το εύρος των λειτουργικών τους δραστηριοτήτων. Οι προσπάθειες για τη διαχείριση της Ποιότητας σκοντάφτουν στο γεγονός ότι η τελευταία δε μπορεί να μετρηθεί εύκολα, αλλά κι όταν ακόμα αυτό επιτυγχάνεται (με τη βαθμολόγηση κριτηρίων) τα αποτελέσματα θεωρούνται ενίοτε υποκειμενικά και όχι πάντα εύκολα ερμηνεύσιμα. Τη λύση στο παραπάνω πρόβλημα έρχονται να δώσουν τα μοντέλα μέτρησης του κόστους ποιότητας. Τα μοντέλα αυτά παρέχουν στην ουσία μια «αρνητική βαθμολόγηση» της ποιότητας: όσο μεγαλύτερο είναι το κόστος ποιότητας τόσο χειρότερη είναι η εφαρμογή της Ποιότητας σε μια εταιρεία. Το μεγάλο πλεονέκτημα των μοντέλων αυτών είναι ότι τα αποτελέσματα που δίνουν είναι εκφρασμένα σε χρηματικές μονάδες, δηλαδή τη γλώσσα που καταλαβαίνουν οι διοικήσεις των εταιρειών. Έτσι, η διαχείριση της Ποιότητας δε γίνεται βάσει εικασιών ή υποκειμενικών στοιχείων αλλά βάσει οικονομικών αποτελεσμάτων, όπως συμβαίνει και με τη διαχείριση όλης της επιχείρησης, η οποία βασίζεται στις λογιστικές καταστάσεις. Το πρώτο μοντέλο μέτρησης του κόστους ποιότητας διαμορφώθηκε το 1943 από τον Armand V. Feigenbaum, ο οποίος το εφάρμοσε στην General Electric. Από τότε τα μοντέλα αυτά έχουν υποστεί βελτιώσεις από διάφορους ερευνητές, με σημαντικότερη τη συμβολή του Philip Crosby. Η σπουδαιότητα των μοντέλων κόστους ποιότητος αναγνωρίστηκε και από τον Διεθνή Οργανισμό Τυποποίησης (ISO), ο οποίος έχει εκδώσει σχετικές τεχνικές οδηγίες. Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει σαν σκοπό αφενός μεν να ερευνήσει τη μέθοδο που μπορεί να ακολουθηθεί για την εφαρμογή ενός Μοντέλου Κόστους Ποιότητας PAF, αφετέρου δε να αναπτύξει ένα τέτοιο μοντέλο για τις δραστηριότητες μιας παραγωγικής μονάδας (για το σκοπό αυτό επιλέχθηκε η εταιρεία INFORM Π. ΛΥΚΟΣ Α.Ε.).

Master Thesis

Διοίκηση ολικής ποιότητας
Quality control
Ποιοτικός έλεγχος
Total quality management


Ελληνική γλώσσα

2015-09-16T06:27:14Z
2001-01


Πανεπιστήμιο Πειραιώς

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.