Η αναγκαιότητα εισαγωγής και η διείσδυση των πληροφοριακών συστημάτων στους χώρους υγείας, απαραίτητη προϋπόθεση για τη διασφάλιση και προαγωγή της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Διώνη
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2009 (EL)

Η αναγκαιότητα εισαγωγής και η διείσδυση των πληροφοριακών συστημάτων στους χώρους υγείας, απαραίτητη προϋπόθεση για τη διασφάλιση και προαγωγή της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας

Ρογκάκου, Αδαμαντία

Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης
Μανιαδάκης, Νικόλαος
Οικονομικά και Διοίκηση της Υγείας

It is a common belief that the development level of the information systems used in a hospital, is not just a technological luxury or a mere convenience, but it is directly linked to the level of the medical care provided. The Greek hospitals today, face the challenge of introducing new information systems for the support of all the basic procedures, both managerial and clinical, that are performed in them. Thus, in order to have an effective health system, both people and organizations should be linked to a network with strong collaboration and direct qualitative exchange of information and data. Therefore, there are three major issues that should be dealt with in order to make the use of information systems in health organizations possible on a large scale, and which this Graduate thesis studies: the creation of communication standards-protocols for the interconnection of different computer systems, the achievement of the interoperability between the different information systems of an organization and the safeguard-ensuring of the quality of the health services provided. As a case study, the Laboratory Information System (LIS) of the General District Hospital of Attica «Sismanoglio» and set forth the new laboratory application used by the contractor company, BioChem Diagnostics S.A., was monitored. This survey was based on the implementation of an efficient management model, the UTAUT (Unified Theory of Acceptance and Use of Technology) formulated by Venkatesh, through which it became clear that the quality of the services provided and the results deriving from the hospital's laboratories rest not only to the use of multiple security levels, the identification of the samples, the extensive abilities of information management and the specifications of the tests' qualitative control offered by the new BioLIS application, but also to the control of the acceptance and the proper use of the application by the program's users (laboratory staff). The survey was conducted with the method of distributing questionnaires to the employees of the laboratories, in order to check upon the proper and qualitative use of the program, since they are the unknown quantity as far as the ensuring of the quality of the services provided by the hospital laboratories is concerned. Finally, regarding the safeguard of the health services' quality, a proposal-study has been made for the implementation of a quality tool, the Six Sigma philosophy, in order to improve the patients' waiting time to receive their test results from the hospital's laboratories, without compromising their reliability. Goal this paper is to adopt similar strategies-methods from other Greek hospitals as well, in order to gradually build an integrated network for the collection and processing of medical data, based on the safety and the quality of the citizens' health services.
Είναι κοινή πεποίθηση ότι το επίπεδο ανάπτυξης των συστημάτων πληροφορικής που χρησιμοποιούνται σε ένα νοσοκομειακό ίδρυμα, δεν αποτελεί απλώς μία τεχνολογική πολυτέλεια ή μία απλή διευκόλυνση, αλλά συνδέεται άμεσα με το επίπεδο της παρεχόμενης περίθαλψης. Τα νοσοκομεία στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν σήμερα την πρόκληση της εισαγωγής νέων πληροφοριακών συστημάτων για την υποστήριξη όλων των βασικών διαδικασιών που επιτελούνται σε αυτά, τόσο διαχειριστικών όσο και κλινικών. Για ένα αποτελεσματικό σύστημα υγείας πρέπει πρόσωπα και φορείς να συνδέονται σε ένα δίκτυο με έντονη συνεργασία και άμεση ποιοτική ανταλλαγή πληροφοριών και δεδομένων. Επομένως, τρία είναι τα μεγάλα ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν, ώστε να γίνει δυνατή η χρήση πληροφοριακών συστημάτων στους οργανισμούς υγείας σε ευρεία κλίμακα, και με τα οποία καταπιάνεται η διπλωματική αυτή εργασία: η δημιουργία προτύπων-πρωτόκολλων επικοινωνίας για τη σύνδεση μεταξύ διαφορετικών υπολογιστικών συστημάτων, η επίτευξη της διαλειτουργικότητας μεταξύ των επιμέρους πληροφοριακών συστημάτων ενός οργανισμού και η ασφάλεια-διασφάλιση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών υγείας. Ως μελέτη περίπτωσης (case study) εκπονήθηκε παρακολούθηση του πληροφοριακού συστήματος των εργαστηρίων (LIS) στο Γενικό Περιφερειακό Νοσοκομείο Αττικής «Σισμανόγλειο» και παράθεση της καινούριας χρησιμοποιούμενης εργαστηριακής εφαρμογής από την ανάδοχο εταιρεία BioChem Diagnostics A.E. Η έρευνα αυτή στηρίχθηκε στην εφαρμογή ενός «Μοντέλου Αποτελεσματικής Διοίκησης», το UTAUT (Unified Theory of Acceptance and Use of Technology) του Venkatesh, μέσα από το οποίο έγινε κατανοητό ότι η ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών και των εξαγόμενων αποτελεσμάτων από τα εργαστήρια του νοσοκομείου έγκειται τόσο στη χρήση πολλαπλών επιπέδων ασφαλείας, την ταυτοποίηση των δειγμάτων, τις εκτενείς ικανότητες διαχείρισης πληροφοριών, τις προδιαγραφές του ποιοτικού ελέγχου των εξετάσεων που προσφέρει η νέα εφαρμογή BioLIS, όσο και στον έλεγχο της αποδοχής και σωστής χρήσης της εφαρμογής από τους χρήστες του προγράμματος (προσωπικό των εργαστηρίων). Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο της διανομής ερωτηματολογίων στους εργαζόμενους των εργαστηρίων, με σκοπό τον έλεγχο της σωστής και ποιοτικής χρήσης του προγράμματος, αφού αυτοί αποτελούν τον αστάθμητο παράγοντα όσον αφορά στην εξασφάλιση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών από τα εργαστήρια του νοσοκομείου. Τέλος, στα πλαίσια της διασφάλισης της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας έγινε μία πρόταση-μελέτη για την εφαρμογή ενός εργαλείου ποιότητας, της φιλοσοφίας Six Sigma, στη βελτίωση του χρόνου αναμονής των ασθενών για παραλαβή των αποτελεσμάτων τους από εξετάσεις που διενεργούνται στα εργαστήρια του νοσοκομείου, χωρίς να επηρεάζεται στο ελάχιστο η αξιοπιστία τους. Απώτερος στόχος, μέσα από τη μελέτη της εργασίας αυτής, η υιοθέτηση παρόμοιων στρατηγικών-τακτικών και από άλλα νοσοκομεία της χώρας, έτσι ώστε μακροπρόθεσμα να δομηθεί σταδιακά ένα ολοκληρωμένο δίκτυο συλλογής και επεξεργασίας δεδομένων ιατρικού χαρακτήρα, με γνώμονα την ασφάλεια και την ποιότητα των υπηρεσιών υγείας των πολιτών.

Master Thesis

Διοίκηση και οργάνωση υπηρεσιών υγείας -- Πληροφορική
Νοσοκομεία -- Διοίκηση και οργάνωση -- Ελλάδα
Πληροφοριακά συστήματα -- Διοίκηση και οργάνωση
Health services administration -- Computer networks
Information systems -- Management
Public hospitals -- Administration -- Greece
Hospitals -- Administration -- Greece


Ελληνική γλώσσα

2009-06
2015-09-20T16:49:32Z


Πανεπιστήμιο Πειραιώς

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.