Ικανοποίηση επισκεπτών των εξωτερικών ιατρείων της Α΄ Μαιευτικής Γυναικολογικής Κλινικής του Νοσοκομείου Αλεξάνδρα

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Διώνη
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2009 (EL)

Ικανοποίηση επισκεπτών των εξωτερικών ιατρείων της Α΄ Μαιευτικής Γυναικολογικής Κλινικής του Νοσοκομείου Αλεξάνδρα

Μανώλη, Ασημίνα

Καραγιάννης, Αναστάσιος
Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης
Οικονομικά και Διοίκηση της Υγείας

Η μελέτη αποσκοπεί στην δημιουργία ενός αξιόπιστου και έγκυρου εργαλείου μέτρησης της ικανοποίησης επισκεπτών σε εξωτερικά ιατρεία του νοσοκομείου μας και τη χρησιμοποίηση αυτού για την αποτύπωση της γνώμης των χρηστών των υπηρεσιών των συγκεκριμένων ιατρείων. Η μέθοδος που ακολουθήθηκε είναι ανασκόπηση της βιβλιογραφίας, επιτόπια παρατήρηση και γνωστικές συνεντεύξεις που οδήγησαν στη δημιουργία ερωτηματολογίου αποτύπωσης απόψεων των χρηστών για τις παρεχόμενες υπηρεσίες στα εξωτερικά ιατρεία ενός ελληνικού δημόσιου νοσοκομείου. Η έρευνα διεξήχθη σε ένα δείγμα 271 ενηλίκων (κυρίως) ασθενών που επισκέφθηκαν τα εξωτερικά ιατρεία της Α' Μαιευτικής Γυναικολογικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών κατά τη διάρκεια του τριμήνου, από Απρίλιο έως Ιούνιο 2009. Η ανάλυση των δεδομένων βασίσθηκε αρχικά σε περιγραφικές μεθόδους (πίνακες κατανομής δεδομένων και πίνακες διπλής εισόδου). Η συσχέτιση της ικανοποίησης των υπηρεσιών με τα βασικά χαρακτηριστικά του δείγματος αξιολογήθηκε χρησιμοποιώντας την χ2 στατιστική δοκιμασία. Στην συνέχεια οι ερωτήσεις που αφορούσαν στις υπηρεσίες αξιολογήθηκαν συνολικά με βάση εκατοστιαία κλίμακα. Η ανάλυση της συνολικής βαθμολογίας ικανοποίησης των ασθενών από τις υπηρεσίες βασίσθηκε σε γενικευμένα γραμμικά μοντέλα. Όλοι οι έλεγχοι ήταν αμφίπλευροι και το επίπεδο στατιστικής σημαντικότητας τέθηκε στο 0.05. Τα αποτελέσματα της παρούσης έρευνας ήταν ικανοποιητικά όσον αφορά τη διαμόρφωση ενός έγκυρου και αξιόπιστου ερωτηματολογίου που θα αποτυπώνει τις απόψεις των ασθενών. Μελλοντική έρευνα θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει μεγαλύτερα δείγματα και ασθενείς άλλων τακτικών εξ. Ιατρείων. Η αξιολόγηση των υπηρεσιών των συγκεκριμένων ιατρείων μέσω του ερωτηματολογίου επιδεικνύει υψηλό επίπεδο ικανοποίησης επισκεπτών. Σημαντικά περιθώρια βελτίωσης υπάρχουν όσον αφορά το χρόνο κλεισίματος των ραντεβού, την ανακαίνιση του χώρου αναμονής των εξωτερικών γυναικολογικών ιατρείων καθώς και στη συμβουλευτική των ασθενών από τους θεράποντες ιατρούς
This study aimed at developing a reliable and valid instrument for the measurement of hospital outpatient satisfaction and administering it to evaluate patient's views in a specific Greek health care setting. The method that was followed is literature review, on - the spot observation and cognitive interviews, yielded a questionnaire designed to assess the level of satisfaction of users of outpatient services in a public hospital. It was administered to a sample of 271 adult (mostly) patients who visited the outpatient department of the 1st Obstetrics and Gynecological Clinic at the University Hospital of Athens during the trimester April - June of 2009. Individual item scores were factor analyzed in order to form appropriate summated scales, the reliability and validity of which were subsequently assessed statistically. Chi-square statistics was employed to investigate the relation between satisfaction and baseline characteristics of the study sample. Total score of satisfaction was analysed according to generalized linear models. The study findings were satisfactory regarding the development of a reliable and valid instrument to capture outpatient satisfaction. Future research should employ larger samples and extend its range to other outpatient departments of public hospitals. The specific assessment of outpatient services of the clinic indicated a high level of patient satisfaction. Room for improvement was identified mainly for factors related to appointment time, reconstruction of the waiting room (corridor) outside the gynecological department and counseling of the patients from the treating doctors.

Master Thesis

Hospital care -- Greece -- Quality control
Patient satisfaction -- Greece
Ιατρική περίθαλψη -- Ελλάδα -- Ποιοτικός έλεγχος
Νοσοκομειακή περίθαλψη -- Ελλάδα -- Ποιοτικός έλεγχος
Medical care -- Greece -- Quality control
Hospital care -- Evaluation -- Case studies
Ικανοποίηση ασθενών -- Ελλάδα


Ελληνική γλώσσα

2009
2015-09-20T19:59:52Z


Πανεπιστήμιο Πειραιώς

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.