The influence of a music locomontory education program to the spatial orientation ability of children aged from 4 to 10 years old

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2008 (EL)
Η επίδραση προγράμματος μουσικοκινητικής αγωγής στην ικανότητα προσανατολισμού σε παιδιά ηλικίας 4-10 ετών
The influence of a music locomontory education program to the spatial orientation ability of children aged from 4 to 10 years old

Καζακαντώνη, Αννα Γεωργίου

Ένας από τους στόχους της Φυσικής Αγωγής, όσον αφορά την νηπιακή και παιδική ηλικία, είναι και η ανάπτυξη των αντιληπτικοκινητικών ικανοτήτων. Μια από αυτές τις ικανότητες είναι και η αίσθηση του προσανατολισμού στο χώρο. Σκοπός λοιπόν της παρούσας έρευνας, ήταν να ερευνήσει την επί-δραση προγράμματος μουσικοκινητικής αγωγής στην ικανότητα προσανα-τολισμού στο χώρο σε παιδιά ηλικίας 4-10 ετών (M.O. ηλικίας 7 έτη). Το δείγμα αποτέλεσαν 120 υγιή παιδιά - κορίτσια ηλικίας 4-10 ετών, μαθήτριες του τμήματος μουσικο-κινητικής αγωγής των προγραμμάτων Μαζικού Αθλητισμού του Δήμου Πολίχνης Θεσσαλονίκης. Για τη διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε το test WITEBA, το οποίο μετράει την αίσθηση προσανατολισμού στο χώρο. Οι συμμετέχοντες ήταν χωρισμένοι σε δυο ομάδες (ομάδα α΄- Πειραματική ομάδα - 60 παιδιά, και ομάδα β΄- Ομάδα Ελέγχου - 60 παιδιά).Πραγματοποιήθηκαν 2 μετρήσεις:(1η Οκτώβριο-Αρχική και 2η Δεκέμβριο-Τελική).Η πειραματική ομάδα παρακολούθησε μαθήματα μουσικοκινητικής αγωγής που περιελάμβαναν ασκήσεις προσανατολισμού και ρυθμικά παιχνίδια, ενώ ο ομάδα ελέγχου παρακολούθησε μαθήματα κλασικού μπαλέτου. Για την στατιστική ανάλυση χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα ανάλυσης SPSS και αναλύσεις two-way ANOVA.Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι στην πειραματική ομάδα υπήρξε στατιστικά σημαντική βελτίωση της αίσθησης του προσανατολισμού στο χώρο, ύστερα από το παρεμβατικό πρόγραμμα, ενώ στην ομάδα ελέγχου η βελτίωση ήταν στατιστικά ασήμαντη. Άρα το παρεμβατικό πρόγραμμα έδρασε θετικά στην αύξηση της αίσθησης του προσανατολισμού στο χώρο. Από τα αποτελέσματα προκύπτει το συμπέρασμα ότι τα προγράμματα μουσικοκινητικής αγωγής, επιδρούν θετικά στην ανάπτυξη ικανότητας προσανατολισμού στο χώρο, στοιχείο άρρητα συνδεδεμένο με το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.
One of the targets of Physical Education, concerning preschool and school children, is the development of perceptual-motor abilities. One of these abilities is also the spatial orientation ability. Consequently, the purpose of the present study was to research the influence of a spatial orientation ability of children aged from 4 to 10 years old (average 7 years). The sample consisted in 120 healthy girls aged from 4 to 10 years old, students in the music group of the Amateur Sports program, in the Municipality of Polichni, Thessaloniki. To conduct the research, the WITEBA test was used, which calculates the spatial orientation ability. The participants were separated into two groups (Group A-Experimental Group of 60 children and Group B-Control Group of 60 children).Two measurements took place:(1st October-Initial measurement and 2nd December-Final measurement).The experimental group frequented music which included orientation exercises and rhythm games ,while the control group frequented classical ballet courses. The SPSS program and the ANOVA two-way analysis were used. The results showed that in the Experimental Group there was amelioration of the spatial orientation ability after the intervening program, while there was no in the Control Group. Therefore, the intervation program was positive to the increase of the spatial orientation ability. The conclusion arising from these results is that music can affect positively the development of the spatial orientation ability, an element inevitably connected to the lesson of Physical Education.

info:eu-repo/semantics/masterThesis
Postgraduate Thesis / Μεταπτυχιακή Εργασία

Music
Spatial orientation
Προσανατολισμός στο χώρο
Preschool primary school children
Νηπιακή-παιδική ηλικία
Μουσικοκινητική αγωγή

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (EL)
Aristotle University of Thessaloniki (EN)

Ελληνική γλώσσα
Αγγλική γλώσσα

2008
2009-06-21T21:00:00Z


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Σέρρες)

This record is part of 'IKEE', the Institutional Repository of Aristotle University of Thessaloniki's Library and Information Centre found at http://ikee.lib.auth.gr. Unless otherwise stated above, the record metadata were created by and belong to Aristotle University of Thessaloniki Library, Greece and are made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). Unless otherwise stated in the record, the content and copyright of files and fulltext documents belong to their respective authors. Out-of-copyright content that was digitized, converted, processed, modified, etc by AUTh Library, is made available to the public under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0). You are kindly requested to make a reference to AUTh Library and the URL of the record containing the resource whenever you make use of this material.
info:eu-repo/semantics/openAccess



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.