Σχεδίαση και ανάπτυξη διαδραστικής πολυμεσικής εφαρμογής εικονικής περιήγησης σε μουσείο, με χρήση τεχνολογιών τρισδιάστατων απεικονίσεων κι επαυξημένης πραγματικότητας, σε περιβάλλον κινητών συσκευών Android
Σχεδίαση και ανάπτυξη διαδραστικής πολυμεσικής εφαρμογής εικονικής περιήγησης σε μουσείο, με χρήση τεχνολογιών τρισδιάστατων απεικονίσεων κι επαυξημένης πραγματικότητας, σε περιβάλλον κινητών συσκευών Android
Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η ενίσχυση της εμπειρίας περιήγησης ενός επισκέπτη είτε του Βλαχογιάννειου Μουσείου Βέροιας, είτε του Μουσείου Ιστορικό Πανόραμα της Αντωνιάδειος Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών Βέροιας, μέσω της ανάπτυξης εφαρμογής τρισδιάστατης μοντελοποίησης κι απεικονίσης επαυξημένης πραγματικότητας για κινητές συσκευές Android, με τίτλο «Museums Veroia». Το τελικό αποτέλεσμα της εφαρμογής ενισχύει την εμπειρία ξενάγησης του χρήστη στο εικονικό τρισδιάστατο ψηφιακό περιβάλλον των εκθεμάτων του μουσείου με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών φωτογραμμετρίας, τρισδιάστασης μοντελοποίησης κι απεικόνισης επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality), καθώς και χρήσης δισδιάστατων γραμμωτών κωδικών QR Codes (Quick Response Codes) ταχείας αποκωδικοποίησης.
Στα πλαίσια της δημιουργίας της εφαρμογής αυτής, χρησιμοποιήθηκε η μηχανή ανάπτυξης τρισδιάστατων βιντεοπαιχνιδιών κι εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας Unity, σε συνεργασία με τη μηχανή ανάπτυξης εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας Vuforia. Με τη βοήθεια του λογισμικού της Autodesk Photo Recap δημιουργήθηκαν τρισδιάστατα μοντέλα που χρησιμοποιήθηκαν για την ολοκλήρωση της διαδραστικής πολυμεσικής εμπειρίας του χρήστη.
Καταλύτης για την επίτευξη της εφαρμογής αυτής είναι το εργαλείο Android Studio, το οποίο αποτελεί ένα ολοκληρωμένο προγραμματιστικό περιβάλλον για ανάπτυξη εφαρμογών στην πλατφόρμα Android. Παράλληλα, η μηχανή Unity αποτέλεσε το συνδετικό κρίκο ανάμεσα στη μηχανή επαυξημένης πραγματικότητας Vuforia και στο Android Studio.