Διερεύνηση στάσεων για το διοικητικό και ηγετικό ρόλο των επικεφαλής εκπαιδευτικών οργανισμών.

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας   

Αποθετήριο :
@νάκτησις   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Διερεύνηση στάσεων για το διοικητικό και ηγετικό ρόλο των επικεφαλής εκπαιδευτικών οργανισμών.

Βουζιανά, Κωνσταντιά

Thesis (Masters)
masters
Thesis

2020

2020


Έντονο είναι το ενδιαφέρον που παρατηρείται για τη διοίκηση των εκπαιδευτικών οργανισμών και γενικότερα για το αν οι επικεφαλής αυτών, διαθέτουν τις κατάλληλες διοικητικές και ηγετικές ικανότητες, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του ρόλου τους. Ένας ρόλος καθόλου εύκολος και απλός, αντίθετα πολυδιάστατος και απαιτητικός, που χρήζει αλλαγών. Οι σχολικοί διευθυντές λοιπόν, καλούνται να προβάλουν τόσο τις διοικητικές όσο και τις ηγετικές τους ικανότητες για την υλοποίηση των καθηκόντων τους και την αποτελεσματική λειτουργία των εκπαιδευτικών οργανισμών, όπου τον πρωταρχικό ρόλο κατέχουν. Στην παρούσα έρευνα διερευνώνται οι απόψεις των επικεφαλής των εκπαιδευτικών οργανισμών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σχετικά με τον διοικητικό και ηγετικό τους ρόλο. Επιλέχτηκε σχεδιασμός ποιοτικού τύπου. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η ημιδομημένη ατομική συνέντευξη. Στην έρευνα συμμετείχαν διευθυντές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και συγκεκριμένα της Δυτικής Μακεδονίας, οι οποίοι αριθμητικά ανέρχονται στους οκτώ, τέσσερις διευθυντές Γυμνασίων και τέσσερις διευθυντές Γενικών Λυκείων. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε με τη θεματική ανάλυση. Η ανάλυση, έδειξε ότι οι διευθυντές των εκπαιδευτικών οργανισμών καλούνται να ανταποκριθούν στο πολυδιάστατο ρόλο τους, ασκώντας διοίκηση και ηγεσία, μέσα στα όρια του νομοθετικού πλαισίου. Επιπλέον, υποστηρίζουν ότι οι υποψήφιοι διευθυντές δεν είναι απόλυτα προετοιμασμένοι για το ρόλο τους και θεωρούν την συνεχιζόμενη επιμόρφωσή και την αυτονομία τους απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη του στόχου διοίκηση και ηγεσία στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς. Τέλος, αντίθετους βρίσκει τους περισσότερους διευθυντές η ύπαρξη δύο επικεφαλής σε ένα εκπαιδευτικό οργανισμό, ενός διοικητικού και ενός ακαδημαϊκού.

Η > Ηγεσία
Ε > Εκπαίδευση

Εκπαίδευση
Ηγεσία

Ελληνική γλώσσα

Μεταπτυχιακές Διατριβές > ΠΜΣ Διοίκηση της Εκπαίδευσης
ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.