Σε περίοδο που τα εκπαιδευτικά συστήματα διανύουν εποχή ανασυγκρότησης απαιτείται η εργασία σε ανταγωνιστικό και πολύπλοκο περιβάλλον. Η επιτυχία των σχολείων βασίζεται στους εκπαιδευτικούς που είναι αφοσιωμένοι στους στόχους του σχολείου και τις αξίες της εκπαίδευσης και περισσότερο πρόθυμοι να υπερβούν το καθήκον τους και να συνεισφέρουν σε επιτυχημένες αλλαγές με το να λειτουργούν πέρα από το βασικό τους ρόλο. Η συμπεριφορά πέρα από το βασικό ρόλο ερμηνεύεται διαφορετικά από τους εμπλεκόμενους φορείς, εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές, διεύθυνση. Ο ρόλος αυτός σπάνια είναι σταθερός και οι εμπλεκόμενοι φορείς κατανοούν διαφορετικά τις εργασιακές υποχρεώσεις. Οι εκπαιδευτικοί δουλεύουν καθημερινά σε ομάδες και επιδεικνύουν φιλότιμη οργανωσιακή συμπεριφορά. Η συνοχή αυτών των ομάδων μπορεί να έχει αντίκτυπο στη φιλότιμη οργανωσιακή συμπεριφορά. Η παρούσα έρευνα θα προσπαθήσει να αναδείξει τη σχέση ανάμεσα στη συνοχή της ομάδας και τη φιλότιμη οργανωσιακή συμπεριφορά και το ρόλο της ηγεσίας σε αυτήν τη σχέση. Η μελέτη επικεντρώνεται στους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, γυμνάσια- λύκεια, του νομού Κοζάνης. Η έρευνα που εκπονήθηκε είναι ποσοτικού τύπου, στην οποία συλλέχθηκαν δεδομένα με ερωτηματολόγια. Η ανάδειξη των τάσεων και η εξαγωγή συμπερασμάτων πραγματοποιήθηκαν με μεθόδους περιγραφικής και επαγωγικής στατιστικής. Διαπιστώθηκε με την ανάλυση των ευρημάτων έρευνας ότι ο συντριπτικά μεγαλύτερος αριθμός των ερωτηθέντων του δείγματος επιδεικνύει υψηλή φιλότιμη οργανωσιακή συμπεριφορά ιδιαίτερα σε ομάδες με μεγάλη συνοχή και επηρεάζεται από τη μετασχηματιστική, χαρισματική και την ηγεσία ενδυνάμωσης αλλά όχι την παθητική.