Η χρήση ψηφιακών μέσων για τη διδασκαλία του μαθήματος της γεωγραφίας

This item is provided by the institution :
TEI of West Macedonia   

Repository :
@naktisis   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η χρήση ψηφιακών μέσων για τη διδασκαλία του μαθήματος της γεωγραφίας

Μάττα, Φανή

doctoral
Thesis (BSc)
Thesis

2020-10

2020-10


Η γεωγραφία είναι ένα από τα μαθήματα που παρέχει πολλές ευκαιρίες χρήσης των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) για να ενισχυθεί η διδασκαλία και η μάθηση και μάλιστα ο τρόπος με τον οποίο διδάσκεται στη σύγχρονη εποχή το συγκεκριμένο μάθημα καθιστά απαραίτητη τη χρήση τους. Τα ερευνητικά ευρήματα της αποτελεσματικότητας των ΤΠΕ στο συγκεκριμένο μάθημα είναι πολλά και σημαντικά. Καθοριστικό ρόλο όμως για την ένταξή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία έχει ο εκπαιδευτικός. Ο ρόλος του και οι στάσεις του απέναντι στις ΤΠΕ καθορίζουν την επιτυχή ένταξη των ΤΠΕ μιας και αυτός αποφασίζει για τους στόχους που θα τεθούν, τη μέθοδο διδασκαλίας που θα ακολουθηθεί και τα κατάλληλα εκπαιδευτικά μέσα που θα επιλεγούν προκειμένου να είναι αποτελεσματική η διδασκαλία. Πολλές έρευνες όμως έχουν διαπιστώσει ότι οι ΤΠΕ δεν έχουν ενσωματωθεί ικανοποιητικά στα εκπαιδευτικά συστήματα και οι εκπαιδευτικοί έχουν να αντιμετωπίσουν διάφορα εμπόδια. Βασικός σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να ερευνηθεί η χρήση των ψηφιακών μέσων από τους εκπαιδευτικούς για τη διδασκαλία του μαθήματος της Γεωγραφίας. Διαμορφώνοντας λοιπόν κατάλληλο ερωτηματολόγιο το οποίο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς που έχουν διδάξει το μάθημα της Γεωγραφίας απαντώνται τα ερευνητικά ερωτήματα της έρευνας όσον αφορά τη χρήση των ΤΠΕ στο μάθημα της Γεωγραφίας, τα εμπόδια που έχουν να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί κατά την ένταξη των ψηφιακών μέσων στη μαθησιακή διαδικασία καθώς επίσης και τα πλεονεκτήματα που προκύπτουν από τη χρήση τους. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών φαίνεται να χρησιμοποιεί τις ΤΠΕ για τη διδασκαλία της Γεωγραφίας στο Δημοτικό Σχολείο, οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται και αποδέχονται τα πλεονεκτήματα που προκύπτουν από τη χρήση των ψηφιακών μέσων στη μαθησιακή διδασκαλία και τα εμπόδια με το μεγαλύτερο ποσοστό εμφάνισης έχουν σχέση με το διαθέσιμο υλικό και το ακατάλληλο εκπαιδευτικό πλαίσιο των σχολείων.

Ψ > Ψηφιακή επικοινωνία
Δ > Διδασκαλία με χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή
Τ > Τεχνολογία της πληροφορίας

Διδασκαλία με χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή
Τεχνολογία της πληροφορίας
Ψηφιακή επικοινωνία

Greek

Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)
ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)