Ένταξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε ολοκληρωμένη στρατηγική επικοινωνία σε πολιτιστικούς οργανισμούς = Setting social media in integrated strategic communication in cultural organisations
Ένταξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε ολοκληρωμένη στρατηγική επικοινωνία σε πολιτιστικούς οργανισμούς = Setting social media in integrated strategic communication in cultural organisations
Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας ήταν να διερευνηθεί η ένταξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής επικοινωνίας στους πολιτιστικούς οργανισμούς. Για τον σκοπό αυτό διεξήχθη μια ποιοτική έρευνα, η οποία χωρίστηκε σε 2 στάδια. Στην πρώτη φάση της έρευνας εξετάστηκαν οργανισμοί με γεωγραφικό κριτήριο την περιοχή της Θεσσαλονίκης. Στη συνέχεια προστέθηκαν περαιτέρω κριτήρια, όπως η προσφορά τους στον πολιτισμό, η ένταξη τους στην ψηφιακή επικοινωνία, η ενεργή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η ιστορική τους εξέλιξη, η εδραίωση των οργανισμών στην συνείδηση του κοινού ως ένας θεσμός και η χρήση ολοκληρωμένων στρατηγικών επικοινωνίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με βάση αυτά όλοι οι πολιτιστικοί οργανισμοί της Θεσσαλονίκης κατηγοριοποιήθηκαν σε 4 ομάδες: Θέατρα, Μουσεία, Ινστιτούτα και Φεστιβάλ. Στη δεύτερη φάση της έρευνας, επιλέχθηκαν οι δυο δημοφιλέστεροι οργανισμοί στις κατηγορίες του Θεάτρου και των Φεστιβάλ, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Συγκεκριμένα εξετάστηκαν οι δημοσιεύσεις των επίσημων λογαριασμών των δυο οργανισμών, στα κοινωνικά δίκτυα Facebook και Instagram. Αξιολογήθηκε το περιεχόμενο 711 δημοσιεύσεων στο Facebook και 431 δημοσιεύσεων στο Instagram, για τα χρονικά διαστήματα Ιανουαρίου- Φεβρουαρίου και Απριλίου- Μαΐου του 2020. Συμπερασματικά, διαπιστώθηκε πως οι δύο οργανισμοί έχουν έντονη διαδικτυακή παρουσία, ολοκληρωμένη επικοινωνιακή στρατηγική και φροντίζουν για την πολυκάναλη επικοινωνία τους με το κοινό. Τα δεδομένα απέδειξαν ότι πραγματοποιούνται πάνω από 3 αναρτήσεις ημερησίως στο Facebook ενώ 1-2 στο Instagram. Επίσης την περίοδο της έξαρσης του κορονοϊού σημειώθηκε μείωση, ωστόσο δεν ήταν σημαντική για να σημειωθούν επιπτώσεις στην ως τότε στρατηγική πορεία τους. Η βασική επικοινωνιακή στρατηγική του ΚΘΒΕ είναι η χρήση ενημερωτικών μηνυμάτων, ενώ το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης χρησιμοποιεί όχι μόνο ενημερωτικό αλλά και ψυχαγωγικό περιεχόμενο. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός πως μέσα στο χρονικό πλαίσιο της έρευνας συνέπεσε η περίοδος της καραντίνας λόγω του Covid- 19. Εκεί παρατηρήθηκε πως οι δύο πολιτιστικοί οργανισμοί προσαρμόστηκαν άμεσα στις απρόσμενες εξελίξεις διατηρώντας την αλληλεπίδραση με το κοινό.
Μ > Μάνατζμεντ
Μ > Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης - Ελλάδα
Μ > Μάρκετινγκ
Π > Πολιτιστική ανάπτυξη
Κ > Κοινωνικά δίκτυα
Δ > Διαδίκτυο (Internet)
Δ > Δημόσιες σχέσεις
Δ > Διαδικτυακό μάρκετινγκ
Social Sciences ▶ Media and Communications Media
(EN)
Πολιτιστική ανάπτυξη
Δημόσιες σχέσεις
Μάρκετινγκ
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης - Ελλάδα
Διαδικτυακό μάρκετινγκ
Κοινωνικά δίκτυα
Μάνατζμεντ
Διαδίκτυο (Internet)
Greek
Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)