Η δομή της παρούσας εργασίας, διαρθρώνεται σε τρία κεφάλαια. Στο πρώτο, περιγράφεται η έννοια και οι θεωρίες της υποκίνησης και στη συνέχεια, καταγράφονται οι τεχνικές παρακίνησης αναφορικά με το ανθρώπινο δυναμικό των οργανισμών και γίνεται μια ανάλυση των συνεπειών της ικανοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού στο εργασιακό περιβάλλον και των αντίστοιχων αντιδράσεων που προκύπτουν από την πλευρά τους. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύονται οι θεωρίες της ηγεσίας, τα στυλ και οι σύγχρονες προσεγγίσεις, όσον αφορά στη λειτουργία της ηγεσίας στους δημόσιους οργανισμούς, ενώ στο τρίτο κεφάλαιο μελετώνται οι θεωρίες της παρακίνησης των εργαζομένων, τα κίνητρα συμπεριφοράς και οι τακτικές παρακίνησης του προσωπικού. Στο τέταρτο κεφάλαιο μας απασχολούν οι αντιδράσεις των εργαζομένων, όσον αφορά στην οργανωσιακή δέσμευση και την ικανοποίησή τους από την εργασία. Το δεύτερο μέρος της εργασίας, αναφέρεται σε έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί στον ελληνικό ευρύτερο δημόσιο τομέα αλλά και ειδικότερα στη δημόσια εκπαίδευση και τον ρόλο του διευθυντή της σχολικής μονάδας στην παρακίνηση των εκπαιδευτικών. Τέλος, στο τρίτο κεφάλαιο, αναπτύσσονται τα συμπεράσματα που εξάγουμε και επιχειρείται η διατύπωση προτάσεων που θα συνεισφέρουν στη βελτίωση της λειτουργίας των οργανισμών.