Οι εκλογικές δημοσκοπήσεις και η διαμόρφωση του πολιτικού σκηνικού: η περίπτωση Ιουνίου 2003 – Φεβρουαρίου 2004

This item is provided by the institution :
TEI of West Macedonia   

Repository :
@naktisis   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Οι εκλογικές δημοσκοπήσεις και η διαμόρφωση του πολιτικού σκηνικού: η περίπτωση Ιουνίου 2003 – Φεβρουαρίου 2004

Καραϊλή, Πελαγία

doctoral
Thesis (BSc)
Thesis

2004

2004


Η παρούσα εργασία επιχειρεί να αναζητήσει ενδείξεις σχετικά με τον βαθμό στον οποίο γεγονότα της πολιτικής και οικονομικής επικαιρότητας επηρεάζουν τις στάσεις και τις απόψεις του κοινού για πολιτικά κόμματα ή πρόσωπα, όπως αυτές αποτυπώνονται μέσα από συγκεκριμένα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων. Ακόμα σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει κατά πόσο οι επαγγελματίες της επικοινωνίας που συμβουλεύουν τους πολιτικούς και τους διαμορφωτές πολιτικής γενικότερα, λαμβάνουν υπόψη και αξιοποιούν τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων. Η μελέτη που ακολουθεί αρχικά διερευνά το θεωρητικό υπόβαθρο των δημοσκοπήσεων. Για την ακρίβεια, ορίζει τις δημοσκοπήσεις, κάνει μια ανασκόπηση για τις δημοσκοπήσεις στην Ελλάδα από την αρχή της εμφάνισης τους, αναφέρεται στις εκλογικές και πολιτικές δημοσκοπήσεις καθώς και στις ποιοτικές και ποσοτικές, και στα στοιχεία κριτικής των πολιτικών δημοσκοπήσεων. Ακόμα, η έρευνα συνεχίζεται στα ζητήματα μεθοδολογίας και συγκεκριμένα στην δειγματοληψία, την απλή τυχαία, συστηματική και στρωματοποιημένη δειγματοληψία, στις τεχνικές δειγματοληψίας για τηλεφωνικές συνεντεύξεις, στην απόκρυψη ψήφου, στις αδιευκρίνιστες γνώμες και στις αδυναμίες των δημοσκοπήσεων. Στο δεύτερο κεφάλαιο των αποτελεσμάτων, ακολουθεί μια ανάλυση ανά μήνα των δημοσκοπήσεων που δημοσιεύτηκαν στον έντυπο τύπο, και επισημαίνονται κυρίως τα ερωτήματα της πρόθεσης ψήφου, της παράστασης νίκης, των σημαντικότερων προβλημάτων της χώρας και της καταλληλότητας των κομμάτων για την καλύτερη και αποτελεσματικότερη διαχείριση τους καθώς και το ερώτημα του ποιος κρίνεται ως καταλληλότερος πρωθυπουργός μεταξύ των αρχηγών των δύο μεγαλύτερων κομμάτων. Επίσης εξετάσθηκαν και οι δημοτικότητες των πολιτικών προσώπων του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και της Νέας Δημοκρατίας όπως αυτές διαμορφώθηκαν από τους ψηφοφόρους τους. Στη συνέχεια ακολουθεί μια συγκεντρωτική ενότητα όπου αποτυπώνεται διαγραμματικά η πορεία κάθε κόμματος αλλά και των αναποφάσιστων μέχρι τις εκλογές στα ερωτήματα της πρόθεσης, της παράστασης νίκης και της πρωθυπουργικής καταλληλότητας. Στο τρίτο κεφάλαιο της παρούσας έρευνας παρουσιάζονται οι αναλύσεις συνεντεύξεων που πάρθηκαν από επαγγελματίες στο χώρο της επικοινωνίας, και ειδικότερα της πολιτικής επικοινωνίας. Οι συγκεκριμένοι άνθρωποι είχαν προσληφθεί από τα δύο μεγάλα κόμματα, το ΠΑ.ΣΟ.Κ. και τη Ν.Δ., για να στηρίξουν στρατηγικά και επικοινωνιακά την προεκλογική τους εκστρατεία. Και συγκεκριμένα πρόκειται για τους κυρίους Βασίλη Κάββαλο της εταιρείας SRATCOM, θυγατρική της εταιρείας CIVITAS, από την πλευρά της Νέας Δημοκρατίας και τον Σπύρο Ριζόπουλο της εταιρείας της Spin Communications, από την πλευρά του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Τέλος, παρουσιάζονται τα συμπεράσματα της συγκεκριμένης έρευνας που απορρέουν τόσο από την ανάλυση των αποτελεσμάτων των δημοσκοπήσεων που ερευνήθηκαν, όσο και από την ανάλυση των συνεντεύξεων από τους ειδικούς.

Δ > Δημοσκοπήσεις
Π > Πολιτική επικοινωνία - Ελλάδα

Πολιτική επικοινωνία - Ελλάδα
Δημοσκοπήσεις

Greek

Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων (Καστοριά)
ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)