Υπάρχει η εντύπωση πως η ηθική, ένας κλάδος που απασχολεί την φιλοσοφική και όχι μόνο κοινότητα, είναι αμετάβλητη κ δεν αλλοιώνεται με το πέρασμα των χρόνων. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει γιατί η ηθική μεταβάλλεται, αλλοιώνεται, εξελίσσεται, επηρεάζει και επηρεάζεται από τους ανθρώπους σε κάθε φάση της ζωής τους. Επηρεάζει όχι μόνο ατομικά τον κάθε άνθρωπο αλλά ακόμη και συλλογικά τις επιχειρηματικές οντότητες, την νοοτροπία τους, την ικανότητα κατανόησης και το πώς αντιλαμβάνονται γενικότερα με τη λογική τον ανταγωνισμό. Δημιουργεί συνεπώς, ένα διαφορετικό σύνολο αξιών, πεποιθήσεων και πολιτικών σε μια επιχείρηση.
Η έλλειψη δημόσιας εμπιστοσύνης προς τις επιχειρήσεις εξαιτίας ποικίλων περιστατικών διαφθοράς που έχουν λάβει χώρα αποτελεί νοσηρή πραγματικότητα. Προκειμένου λοιπόν οι επιχειρήσεις και οι ελεγκτές να ξανακερδίσουν τη χαμένη εμπιστοσύνη του κοινού οφείλουν να δείξουν τη δέουσα σημασία στην ηθική και στην δεοντολογία.