Οι εξαγωγικές προοπτικές και τα προβλήματα του κλάδου των νωπών φρούτων

This item is provided by the institution :
TEI of West Macedonia   

Repository :
@naktisis   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Οι εξαγωγικές προοπτικές και τα προβλήματα του κλάδου των νωπών φρούτων

Κίτσος, Χρήστος Σ.

doctoral
Thesis (BSc)
Thesis

2004-10

2004-10


Η Ελλάδα ως χώρα είναι παραδοσιακά αγροτική. Η ζήτηση και η προσφορά των νωπών φρούτων και γενικά όλων των καρπών της ελληνικής γης αποτελούν μέρος της ελληνικής οικονομίας. Το εμπορικό ισοζύγιο των φρούτων είναι αυτό που επηρεάζει την ελληνική οικονομία κατά μεγάλο μέρος. Διακρίνουμε λοιπόν πως τα τελευταία χρόνια παρατηρείται κάμψη στον αγροτικό τομέα, προβλήματα κάθε μορφής τείνουν να γίνουν μάστιγα για την εξαγωγική δραστηριότητα της χώρας μας. Σε παγκόσμιο επίπεδο διαπιστώνεται έντονη τάση για αύξηση της παραγωγής, ενώ η κατανάλωση αυξάνεται με αργότερο ρυθμό. Σε ορισμένες αναπτυσσόμενες χώρες, το μεγαλύτερο μέρος του δυναμικού ανάπτυξης της παραγωγής προσανατολίζεται προς την αυξημένη εσωτερική κατανάλωση, ενώ σε άλλες αναπτύσσεται η παραγωγή προϊόντων που προορίζονται για εξαγωγή. Η Ευρωπαϊκή Ένωση αντιπροσωπεύει το 10% της παγκόσμιας κατανάλωσης και ανέρχεται σε 100 εκατομμύρια τόνους περίπου. Αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά οπωροκηπευτικών στον κόσμο γιατί είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας. Επικρατεί έντονος ανταγωνισμός των κοινοτικών προϊόντων από τις εισαγωγές από Τρίτες Χώρες αλλά και ειδικότερα των νωπών εσπεριδοειδών από χυμούς. Κατά καιρούς έχουν χορηγηθεί προνόμια εισαγωγής από Τρίτες Χώρες που αποβαίνουν σε βάρος των Κοινοτικής παραγωγής προϊόντων. Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα τρέχοντα στοιχεία αλλά και το γεγονός της αλλαγής στην Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και στον παγκόσμιο στίβο αναλύθηκε η παρούσα κατάσταση της Ελληνικής Αγοράς και η Εξαγωγική δραστηριότητα της χώρας μας, αναζητήθηκαν τα σημερινά προβλήματα μέσα από πραγματικά στοιχεία καθώς και τις δυνατότητες – προοπτικές που υπάρχουν ώστε ο κλάδος των νωπών φρούτων να ανακάμψει. Συνειδητοποιούμε επίσης πως ο μεγαλύτερος όγκος των εξαγωγών μας κατευθύνθηκε προς τη Γερμανία, τη Ρωσία, την Πολωνία, την Αγγλία, την Ολλανδία, την Τσεχία και την Αλβανία. Σκοπός μας από το σημείο αυτό είναι η προσέλκυση περισσότερων χωρών καθώς και ότι κρίνεται απαραίτητο να διατηρηθούν οι εν λόγο χώρες ως χώρες συνεργασίας εμπορικής με την χώρα μας (Μπήτρου, Γ., 2003).

Β > Βιομηχανία τροφίμων και το εμπόριο - Ελλάδα
Ο > Οπωροκηπευτικά - Βιομηχανία και εμπόριο
Ε > Εξαγωγικές επιχειρήσεις - Ελλάδα
Δ > Διεθνές εμπόριο
Τ > Τρόφιμα
Π > Προώθηση πωλήσεων
Π > Προϊόντα - Μάρκετινγκ
Ε > Εξαγωγές - Ελλάδα

Βιομηχανία τροφίμων και το εμπόριο - Ελλάδα
Τρόφιμα
Προϊόντα - Μάρκετινγκ
Προώθηση πωλήσεων
Διεθνές εμπόριο
Εξαγωγές - Ελλάδα
Οπωροκηπευτικά - Βιομηχανία και εμπόριο
Εξαγωγικές επιχειρήσεις - Ελλάδα

Greek

Πρώην Αυτόνομα Τμήματα > Τμήμα Διεθνούς Εμπορίου (Καστοριά)
ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)