Το βιομηχανικό μάρκετινγκ εξετάζει επιχειρήσεις από τους ακόλουθους τομείς: βιομηχανίας, βιοτεχνίας, οικοδομών, γεωργικών επιχειρήσεων, δασών, ορυκτών, προϊόντων θαλάσσης, ως και ξενοδοχείων, εστιατορίων, τραπεζών, ασφαλιστικών οργανισμών, νοσοκομείων, κλπ. που προμηθεύονται πρώτες ύλες και προϊόντα για τις επιχειρήσεις τους, για να προσφέρουν προϊόντα ή υπηρεσίες στο κοινό. Σ’ αυτά μπορεί να προστεθούν τα καταστήματα λιανικής και χονδρικής πώλησης που είναι αγοραστές βιομηχανικών προϊόντων, οι εταιρίες κοινής ωφέλειας και οι συγκοινωνίες. Οι παραπάνω μορφές επιχειρήσεων αποτελούν την κατηγορία των αγοραστών βιομηχανικών αγαθών ή των βιομηχανικών καταναλωτών. Το πρώτο κεφάλαιο θα περιλαμβάνει γενικότερες έννοιες όπως είναι οι κατηγορίες των βιομηχανικών αγορών / πελατών / προϊόντων καθώς και στην συνέχεια θα γίνει ανάλυση των γενικότερων χαρακτηριστικών του βιομηχανικού καταναλωτή.
Στο δεύτερο κεφάλαιο θα προσδιορίσουμε τα στάδια για την λήψη μιας αγοραστικής απόφασης, την μεταγοραστική συμπεριφορά, τον ρόλο της διοίκησης και πιο συγκεκριμένα του κέντρου αγοραστικών αποφάσεων (Κ.Α.Α.), καθώς και τους παράγοντες που επηρεάζουν την μονάδα λήψεως αποφάσεων και την επιλογή των προμηθευτών.
Τέλος, στο τρίτο κεφάλαιο, με την βοήθεια του διεθνούς μάρκετινγκ θα δούμε πώς προσαρμόζεται ένα προϊόν στις διεθνείς απαιτήσεις, πως προβάλλεται στην διεθνή αγορά και πως επηρεάζεται από τις διεθνείς εξελίξεις. Οι κυριότεροι λόγοι για την διαφοροποίηση αυτή είναι : η οικονομία, οι κλιματολογικές συνθήκες, η κουλτούρα, οι πολιτικές πεποιθήσεις, τα ήθη και έθιμα, η θρησκεία καθώς και οι διεθνείς εξελίξεις στον τομέα της τεχνολογίας, κ.α.