Η σημασία της εφαρμογής των αρχών της διοίκησης των επιχειρήσεων στην ανάπτυξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας   

Αποθετήριο :
@νάκτησις   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η σημασία της εφαρμογής των αρχών της διοίκησης των επιχειρήσεων στην ανάπτυξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων

Μητσέλλη, Ελένης – Γαβριέλλας Γ.

doctoral
Thesis (BSc)
Thesis

2004-04

2004-04


Στη συγκεκριμένη εργασία γίνεται μια προσπάθεια κάλυψης του βασικού ζητήματος της διοίκησης και οργάνωσης των ΜΜΕ ως κύριου παράγοντα επίλυσης των προβλημάτων που συνήθως αντιμετωπίζουν οι ΜΜΕ, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι μόνο η ορθολογιστική διοίκηση έχει τη δυνατότητα να εκμεταλλευτεί στο μέτρο του εφικτού τα πλεονεκτήματα και τα δυνατά σημεία των ΜΜΕ, οδηγώντας αυτές στην ανάπτυξη και την ευημερία. Η εργασία αυτή χωρίζεται σε τρία κεφάλαια στα οποία γίνεται προσπάθεια μιας εκτενούς ανάλυσης, κατά το καλύτερο δυνατό, της σημασίας της διοίκησης των επιχειρήσεων στην ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας και της αποτελεσματικότητας των ΜΜΕ, παρουσιάζοντας την παρακάτω δομή-μεθοδολογία: Το πρώτο κεφάλαιο της εργασίας παρέχει στον αναγνώστη μερικές γενικές γνώσεις σε θεωρητικό επίπεδο για την διοίκηση των επιχειρήσεων παρουσιάζοντας τις λειτουργίες και τις βασικές αρχές της διοίκησης. Το δεύτερο κεφάλαιο καλύπτει το θέμα της θέσης των ΜΜΕ στην οικονομία, τα χαρακτηριστικά τους, καθώς και τα δυνατά ή αδύνατα σημεία τους. Επίσης παρουσιάζεται το προφίλ της ελληνικής ΜΜΕ. Τέλος, το τρίτο κεφάλαιο διαπραγματεύεται την διοίκηση των ΜΜΕ ως παράγοντα ανάπτυξής τους. Συγκεκριμένα παρουσιάζονται τα προβλήματα των ΜΜΕ και τα αίτια αποτυχίας τους και αναλύεται ο τρόπος κατά τον οποίο η εφαρμογή των αρχών και των λειτουργιών της διοίκησης στις ΜΜΕ μπορεί να αποτελέσει βασικό παράγοντα επιτυχίας τόσο για την ανάπτυξή τους με σκοπό να γίνουν πιο ανταγωνιστικές, όσο και για την επέκτασή τους σε διεθνής αγορές μέσω της εξαγωγικής τους δραστηριότητας. Συμπερασματικά, γίνεται αντιληπτό ότι οι Έλληνες μικρομεσαίοι επιχειρηματίες πρέπει να κατανοήσουν την σημασία των επιχειρήσεων τους για την ελληνική οικονομία και με σκοπό να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους και να βελτιώσουν την θέση της επιχείρησής τους στην αγορά κρίνεται αναγκαίο να υιοθετήσουν τις αρχές της διοίκησης, είτε αποκτώντας οι ίδιοι γνώσεις μάνατζμεντ, είτε προσλαμβάνοντας εξειδικευμένα διοικητικά στελέχη.

Μ > Μάνατζμεντ
Μ > Μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Ε > Επιχειρηματική οργάνωση
Ε > Επιχειρηματικός σχεδιασμός
Ε > Επιχειρήσεις - Οικονομία
Ε > Εξαγωγικές επιχειρήσεις - Ελλάδα
Ε > Επιχειρήσεις, Μικρομεσαίες
Δ > Διοίκηση και οργάνωση
Ε > Εξαγωγές - Ελλάδα

Επιχειρήσεις, Μικρομεσαίες
Επιχειρηματική οργάνωση
Εξαγωγές - Ελλάδα
Επιχειρηματικός σχεδιασμός
Μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Εξαγωγικές επιχειρήσεις - Ελλάδα
Μάνατζμεντ
Διοίκηση και οργάνωση
Επιχειρήσεις - Οικονομία

Ελληνική γλώσσα

Πρώην Αυτόνομα Τμήματα > Τμήμα Διεθνούς Εμπορίου (Καστοριά)
ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.