Η παρούσα πτυχιακή έρευνα επιχειρεί να περιγράψει και να αναλύσει τον ρόλο, την λειτουργία και την επίδραση των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Η έρευνα έγινε με βάση τον διαχωρισμό των ΜΜΕ σε τρία μοντέλα τα οποία ερευνήθηκαν με γνώμονα τα τέσσερα κριτήρια των Hallin&Mancini και αφορούν την αγορά του έντυπου λόγου (Τύπος), τον βαθμό πολιτικού παραλληλισμού , τον δημοσιογραφικό επαγγελματισμό και τον ρόλο του κράτους. Επικεντρώνεται στην περίπτωση της Ελλάδας, η οποία ανήκει στο Νοτιοευρωπαικό μοντέλο, αναλύοντας τα παραπάνω κριτήρια. Στο εμπειρικό μέρος πραγματοποιείται ποιοτική έρευνα, με σκοπό να καταγραφούν οι πολιτικοοικονομικές εξελίξεις την περίοδο της κρίσης καθώς επίσης να διαπιστωθεί αν τα χαρακτηριστικά των ελληνικών ΜΜΕ ενισχύθηκαν, αποδυναμώθηκαν η παρέμεινα ίδια την εν λόγω περίοδο.
Αρχικά, γίνεται μια γενική αναφορά στην εξέλιξη των ΜΜΕ καθώς και στον διαχωρισμό τους σε τρεις κατηγορίες. Στην συνέχεια, παρουσιάζονται οι έρευνες που θα χρησιμοποιήθηκαν ώστε να διατυπωθούν τα τελικά συμπεράσματα και αποτελέσματα της έρευνας. Έπειτα, παρουσιάζονται τόσο οι πολιτικές, όσο και οι δυσμενείς οικονομικές εξελίξεις της χώρας από το 2009. Τέλος, αναλύεται διεξοδικά, η επίδραση της οικονομικής κρίσης στους τέσσερις τομείς διαχωρισμού των Μέσων. Συμπερασματικά καταλήγουμε ότι η κυκλοφορία των εφημερίδων μειώθηκε αισθητά την περίοδο της οικονομικής κρίσης ενώ αντίθετα ο πολιτικός παραλληλισμός των μέσων εντάθηκε, κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης. Επιπλέον, δραματική ήταν και η επιδείνωση των οικονομικών δεικτών των Μέσων, η οποία έχει άμεσο αντίκτυπο στο έμψυχο δυναμικό των επαγγελμάτων του χώρου ,στην ποιότητα παροχής υπηρεσιών, καθώς και την περεταίρω εξάρτησή τους από την πολιτική εξουσία και το χρηματοπιστωτικό σύστημα.
Μ > Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης - Ελλάδα
Ο > Οικονομικές κρίσεις
Δ > Δημοσιογραφία
Social Sciences ▶ Media and Communications Media
(EN)
Δημοσιογραφία
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης - Ελλάδα
Οικονομικές κρίσεις
Greek
Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)