Ο σκοπός της φύσης του εξωτερικού περιβάλλοντος είναι η κατανόηση και ανάπτυξη των ευκαιριών (opportunities) καθώς επίσης και η κατανόηση και προσπάθεια περιορισμού – περιθωριοποίησης των απειλών (threats) που δημιουργούνται στην επιχείρηση από τις υ-πάρχουσες – μελλοντικές συνθήκες του περιβάλλοντος. Το πιο σωστό είναι να λαμβάνονται υπόψη και οι δύο αναλύσεις, τόσο του εξωτερικού όσο και αυτή του εσωτερικού περι-βάλλοντος, για τη διαμόρφωση σωστών εναλλακτικών στρατηγικών. Εκείνο που είναι το πιο σημαντικό στην αξιολόγηση των στρατηγικών ικανοτήτων της επιχείρησης είναι η κα-τανόηση των διάφορων λειτουργιών που δημιουργούν αξία και η σύνδεση μεταξύ τους καθώς επίσης και η σχετική σύγκριση τους με τον ανταγωνισμό. Ο εκδοτικός οίκος από την άλλη μεριά πρέπει να αναπτύσσει τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται αλλά και να προ-σπαθεί να περιορίσει τις απειλές που πρόκειται να δημιουργηθούν από κάποιες συνθήκες του περιβάλλοντος.