Η λαϊκή αγορά ως μέσο υποκατάστατο της καταναλωτικής συμπεριφοράς στην σύγχρονη οικονομική κρίση

RDF 

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας
Αποθετήριο :
@νάκτησις
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Σημασιολογικός εμπλουτισμός/ομογενοποίηση από το EKT

2012 (EL)
Η λαϊκή αγορά ως μέσο υποκατάστατο της καταναλωτικής συμπεριφοράς στην σύγχρονη οικονομική κρίση

Μιρτσόπουλος, Κωνσταντίνος

Η λέξη αγορά, με την κυριολεκτική της σημασία, αποτυπώνει τον τόπο όπου διενεργείται μία αγοραπωλησία, μία συναλλαγή. Ετυμολογικά προέρχεται από το ρήμα αγείρω, το οποίο σημαίνει συναθροίζω, συγκεντρώνω. Στην αρχή, με τη λέξη αγορά αποδιδόταν η συγκέντρωση των πολιτών των αρχαίων ελληνικών πόλεων σε κάποιο συγκεκριμένο τόπο με βασικό σκοπό τους να αναλυθούν θέματα είτε δημόσια είτε ιδιωτικά. Όσο εξελίσσονταν τα πράγματα, αλλά και όσο περνούσαν οι εποχές, ο σκοπός της αγοράς άλλαξε. Πλέον, ο τόπος των δημόσιων αυτών συγκεντρώσεων μετατράπηκε σε χώρο διενέργειας εμπορικών συναλλαγών. Στις μέρες μας πλέον, η λέξη χρησιμοποιείται για να περιγράψει την εμπορική πράξη με την οποία μεταβιβάζεται η κυριότητα ενός πράγματος από τον πωλητή στον αγοραστή έναντι χρημάτων ή άλλου κοινώς αποδεκτού συναλλακτικού μέσου ανταλλάγματος, καθώς και τον τόπο όπου ανταλλάσσονται τα προϊόντα και συνήθως έχει αποκλειστικά και μόνο την έννοια του τόπου, όπου είναι δυνατό να βρεθούν τόσο ο αγοραστής, όσο και ο πωλητής και να ανταλλάξουν τα προϊόντα που έχει ο καθένας. Με την έννοια αυτή υπάρχει η αγορά στις πόλεις και στα χωριά, όπου συνήθως είναι ένας κεντρικός δρόμος. Ο θεσμός των λαϊκών αγορών έχει καθιερωθεί στη χώρα μας ως θεσμός λαϊκού χαρακτήρα όπου κατά κύριο λόγο συναντώνται και έχουν αμοιβαίο όφελος οι πωλητές των λαϊκών αγορών (επαγγελματίες και παραγωγοί αγροτικών προϊόντων) και οι καταναλωτές όλων των εισοδημάτων. Ο θεσμός αυτός, εκ των πραγμάτων, έχει αποδειχθεί ότι είναι απαραίτητος για το κοινωνικό σύνολο, ιδιαίτερα για τις οικονομικά ασθενέστερες τάξεις και χρήσιμος για την πολιτεία λόγω της επίδρασής του στην διαμόρφωση του τιμάριθμου με την άμεση διάθεση της παραγωγής γεωργικών προϊόντων στην κατανάλωση χωρίς την μεσολάβηση των μεσαζόντων.

Thesis
NonPeerReviewed

Καταναλωτική συμπεριφορά
Εμπόριο

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας (EL)
TEI of West Macedonia (EN)

2012


cc_by_nc_nd



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.