Αντικείμενο της ανάλυσης και εξέτασης θα είναι οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές με σκοπό την ενημέρωση και ταυτόχρονα προφύλαξη του καταναλωτικού κοινού από τις καταχρηστικές διαφημίσεις.
Επίσης θα αναλυθούν οι έννοιες παραπλανητική και συγκριτική διαφήμιση και ο τρόπο με τον οποίο έχουν επηρεάσει την οικονομική συμπεριφορά των καταναλωτών και των επαγγελματιών. Παρακάτω θα επεξηγηθεί η έννοια του καταναλωτή, πώς εξελίσσεται μέσα στο χρόνο, όπως επίσης και στην ανάγκη της υπεράσπισης του από το νομοθετικό πλαίσιο προκειμένου να διατηρηθεί η προστασία της ιδιωτικότητας του και η διεκδίκηση των πνευματικών δικαιωμάτων του. Εν τέλει, θα δοθεί μια γενική εικόνα για τους τρόπους πραγματοποίησης μιας σύμβασης μέσω διαδικτύου για πώληση καταναλωτικών αγαθών και υπηρεσιών καθώς και τους κινδύνους που μπορεί να προκύψουν από την μη τήρηση της προβλεπόμενης νομοθεσίας της συγκεκριμένης εμπορικής ενέργειας.