Η γνώση των πελατών και των αναγκών τους, με την μεγαλύτερη δυνατή λεπτομέρεια, είναι σημαντική σε οποιαδήποτε επιχείρηση. Και αυτό είναι το κεντρικό σημείο για τα Προγράμματα Διαχείρισης Πελατειακών Σχέσεων γνωστά ως CRM (Costumer Relatioship Management). Τα CRM αποτελούν το τεχνολογικό εργαλείο για την υλοποίηση μιας ενιαίας, πελατοκεντρικής επιχειρηματικής στρατηγικής απο τα τμήματα και τα κανάλια εξυπηρέτησης της επιχείρησης. Τα συστήματα CRM είναι σχεδιασμένα ώστε να καλύπτουν όλες τις ενέργειες των Τμημάτων Πωλήσεων, Μάρκετινγκ και Εξυπηρέτησης Πελατών. Ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις στρέφονται στην τεχνολογία της πληροφορικής και ειδικότερα στα συστήματα CRM, προκειμένου να διαχειριστούν αποτελεσματικότερα τις σχέσεις με τους πελάτες τους. Αυτό αναλύεται στην πρώτη ενότητα της εργασίας, στην προσπάθεια γνωριμίας με τα CRM συστήματα.