Στην συγκεκριμένη εργασία θα γίνει αναφορά στο τι προτείνει ο καθηγητής του Harvard Business School M.Porter για την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων και της εθνικής οικονομίας αλλά και στην εφαρμογή ή μη της θεωρητικής αυτής
Ξεκινώντας από το πρώτο κεφάλαιο θα αναλυθεί το πώς μια επιχείρηση μπορεί να χαρτογραφήσει τις λειτουργίες της έτσι ώστε έχοντας μια αναλυτική άποψη των δραστηριοτήτων της να αντιμετωπίζει πιθανές της αδυναμίες.
Στο
δεύτερο κεφάλαιο επιχειρείται μια βαθύτερη ανάλυση στον τρόπο με τον οποίο εφαρμόζονται βασικές στρατηγικές επίτευξης του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος όπως το πλεονέκτημα κόστους, η διαφοροποίηση και η εστίαση που αναπτύχθηκαν στο πρώτο κεφάλαιο. Στο
τρίτο κεφάλαιο
θα αναφέρεται στην κατάσταση στην οποία βρίσκεται η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας με βάση τις προδιαγραφές
που ο M.Porter έθεσε στην ανάλυσή του σχετικά με την εθνική ανταγωνιστικότητα
Στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο αυτής της εργασίας γίνεται μια απόπειρα να προσδιοριστεί ο κλάδος στον οποίο η ελληνική οικονομία έχει ή θα μπορούσε να αναπτύξει εθνικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Για τον σκοπό αυτό παρουσιάζονται τα οικονομικά στοιχεία και η δομή του κλάδου των τροφίμων και κυρίως εκείνου της Γαλακτοβιομηχανίας όπου και αναπτύσσεται το υπόδειγμα Porter.