Στη παρούσα μελέτη γίνεται προσπάθεια να παρουσιαστούν και να αναλυθούν οι συνθήκες που επικρατούν στην ελληνική και παγκόσμια αγορά του ελαιόλαδου.
Από την πλευρά της ζήτησης και κατανάλωσης, η εγχώρια αγορά ελαιολάδου, παρά τις όποιες διακυμάνσεις που έχουν εμφανιστεί στο μέγεθος της κατανάλωσης, έχει πλησιάσει το σημείο κορεσμού της, καθώς οι καταναλωτές είναι πεπεισμένοι για τη σημαντική συμβολή του ελαιολάδου στην υγιεινή διατροφή του ανθρώπου. Οι αντιλήψεις αυτές είχαν σαν επακόλουθο την εξασθένηση του ανταγωνισμού που αντιμετώπιζε η αγορά του ελαιόλαδου από τα φθηνότερα σπορέλαια.
Οι προσπάθειες των εκπροσώπων του κλάδου θα πρέπει να στραφούν προς την επέκταση του μεριδίου πωλήσεων του ελληνικού τυποποιημένου ελαιολάδου στις ξένες αγορές και ιδιαίτερα σε αυτή των Η.Π.Α, αφού στα πλαίσια της κοινότητας η Ελλάδα αποτελεί σημαντική εξαγωγό χώρα (κυρίως χύμα ελαιόλαδο). Η αποτελεσματικότερη προώθηση του τυποποιημένου ελαιολάδου στις ξένες αγορές δε μπορεί να εξασφαλισθεί μέσω ενός πολέμου στις τιμές, αφού οι κύριες ανταγωνίστριες χώρες (Ιταλία, Ισπανία) βρίσκονται σε πιο πλεονεκτική θέση λόγω της τεχνολογίας και του μάρκετινγκ. Αυτό που απαιτείται είναι η σύγχρονη οργάνωση του συστήματος εμπορίας και μάρκετινγκ που θα βασίζεται στην καθιέρωση των ονομασιών προέλευσης και σημάτων ποιότητας. .
Ε > Ελαιόλαδο
Ε > Εξαγωγικές επιχειρήσεις - Ελλάδα
Social Sciences ▶ Economics and Business Commerce
(EN)
Εξαγωγικές επιχειρήσεις - Ελλάδα
Ελαιόλαδο
Greek
Πρώην Αυτόνομα Τμήματα > Τμήμα Διεθνούς Εμπορίου (Καστοριά)