Twitter: μελετώντας την δυναμική και την τοποθέτηση του μέσου σήμερα: μια εμπειρική μελέτη στους Έλληνες

RDF 

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας
Αποθετήριο :
@νάκτησις
δείτε την καρτέλα τεκμηρίου
μέσα από τον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα *
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Σημασιολογικός εμπλουτισμός/ομογενοποίηση από το EKT

2013 (EL)
Twitter: μελετώντας την δυναμική και την τοποθέτηση του μέσου σήμερα: μια εμπειρική μελέτη στους Έλληνες

Παντιέρας, Αριστείδης-Χρήστος

Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να εξετάσει το Twitter ως ένα από τα δημοφιλέστερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα σήμερα. Πιο συγκεκριμένα, να εξετάσει τη δυναμική του, ποια η τοποθέτησή του, ποιοι είναι οι παράγοντες που οδηγούν στη χρήση του Twitter, καθώς επίσης και τα αποτελέσματα για την κοινωνία/αγορά που απορρέουν από τη χρήση αυτή. Πιο συγκεκριμένα η εργασία είχε ως στόχο να: • Εξετάσει τη σχέση ανάμεσα στα χαρακτηριστικά του ατόμου και στη χρήση του Twitter, • Διαπιστώσει ποιοι παράγοντες επιδρούν και με ποιο τρόπο στη διαμόρφωση στάσης απέναντι στο μέσο, • Προτείνει τρόπους εμπορικής χρήσης του Twitter βασισμένους στα αποτελέσματα της έρευνας, • Αποτελέσει έναυσμα για περαιτέρω εμπειρική μελέτη της δύναμης και εφαρμογής του μέσου. Για την ανάγκη της εμπειρικής μελέτης των στοιχείων εκείνων που διαμορφώνουν τη συμπεριφορά των χρηστών στο Twitter αλλά και για τα αποτελέσματα που αυτή η χρήση επιφέρει, αναπτύχθηκε ένα θεωρητικό μοντέλο. Το μοντέλο αυτό συμπεριλαμβάνει ερευνητικές υποθέσεις οι οποίες οδηγούν από τους παράγοντες που διαμορφώνουν τη χρήση του μέσου αυτού στις επιπτώσεις που αυτή έχει. Οι μεταβλητές που περιέχονται στο θεωρητικό μοντέλο είναι η «πρόθεση για sharing” (intention to share), η «εκφραστικότητα» (expressiveness), «η αναζήτηση νέων ερεθισμάτων» (User novelty seeking) και κατά πόσο επηρεάζουν τη “χρήση του Twitter” (Twitter usage); και ερευνάται κατά πόσο οδηγούν σε αποτελέσματα όπως η “προσήλωση” (loyalty), η “ικανοποίηση” (satisfaction) και η “διάδοση από στόμα σε στόμα” (word of mouth). Προκειμένου να απαντηθούν οι στόχοι της εργασίας, σχεδιάστηκε μία ποσοτική έρευνα, η οποία περιλαμβάνει τον σχεδιασμό ενός ερωτηματολογίου και περιέχει ερωτήσεις βασιζόμενες σε ψυχομετρικές κλίμακες μέτρησης από τη σχετική βιβλιογραφία. Το ερωτηματολόγιο διανεμήθηκε σε Έλληνες χρήστες του Twitter. Τα αποτελέσματα που προκύπτουν από την έρευνα αυτή, βοηθούν στο σχηματισμό μιας εικόνας των παραγόντων που επηρεάζουν τη χρήση του Twitter καθώς επίσης και τις επιπτώσεις αυτές. Με αυτόν τον τρόπο, ανοίγεται δρόμος για νέες χρήσεις του μέσου σε εμπορικούς τομείς και για περαιτέρω έρευνα προκειμένου να είμαστε σε θέση να εκτιμήσουμε τη δυναμική του μέσου αυτού.

Thesis
NonPeerReviewed

Κοινωνικά δίκτυα

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας (EL)
TEI of West Macedonia (EN)

2013


cc_by_nc_nd



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.