Η καθημερινότητα μας αποτελείται από πληθώρα αναγκών που είναι απαραίτητες να καλυφθούν με διάφορες μεθόδους θεμιτές ή αθέμιτες πολλές φορές. Ανάγκες που αφορούν στην επιβίωσή μας ως οντότητες, αλλά κι άλλες όπως αυτοεκτίμηση, κοινωνική αποδοχή, καταξίωση, ψυχαγωγία. Χάριν όλων αυτών των αναγκών υπάρχουν οι δημόσιες σχέσεις και η προπαγάνδα. Δημόσιες σχέσεις και προπαγάνδα, πόσο διαφέρουν αυτές οι δυο έννοιες; Αλήθεια τελικά πόσο μπορούν να διαφέρουν και πόσο μπορεί να μοιάζουν ως προς τη λειτουργία τους και ως προς το τελικό αποτέλεσμα που επιδιώκουν να φέρουν. Μετά την κεντρική εισαγωγή, η παρούσα μελέτη ξεκινά με μια γενική παρουσίαση των δημοσίων σχέσεων και πως εφαρμόζονται στη καθημερινή ζωή μέσα από της κώδικες δεοντολογίας που θέσπισαν κατά καιρούς εθνικές και διεθνείς οργανώσεις που δρουν πάνω στην επικοινωνία. Δίδονται οι κύριοι κανόνες δεοντολογίας ώστε να γίνει σαφές το νομότυπο των δημοσίων σχέσεων και το θετικό αποτέλεσμα που επιδιώκεται πάντα με θεμιτά μέσα. Κατόπιν γίνεται η παρουσίαση της προπαγάνδας, πως ξεκίνησε και εφαρμόζεται διαχρονικά μέσα στην ιστορία και τι αποτελέσματα έφερε κατά την διάρκεια των πολεμικών συγκρούσεων και φέρνει μέχρι σήμερα κυρίως από τα απολυταρχικά καθεστώτα εφαρμόζοντας πολλές φορές τακτικές πολύ επικίνδυνες για τους αντιπάλους αυτού που εφαρμόζει τη προπαγάνδα. Καταλήγουμε στα συμπεράσματα τα οποία βγαίνουν μέσα από την ανάλυση και τη συγκριτική παρουσίαση και επιδιώκεται να γίνει σαφές στον αναγνώστη η διαφορά μεταξύ των δημοσίων σχέσεων και της προπαγάνδας ότι είναι υπαρκτή, μιας και είναι μέγα λάθος να συγχέονται αυτές οι δυο έννοιες ως ταυτόσημες.