Κείμενο - διαφημιστικό μήνυμα - καταναλωτικό κοινό: επίδραση γλώσσας, εικόνας και ήχου στην καταναλωτική συμπεριφορά

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας
Αποθετήριο :
@νάκτησις
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2013 (EL)
Κείμενο - διαφημιστικό μήνυμα - καταναλωτικό κοινό: επίδραση γλώσσας, εικόνας και ήχου στην καταναλωτική συμπεριφορά

Αθανασιάδου, Μάρθα

Η συμπεριφορά του καταναλωτή είναι μια έννοια που συνδυάζει την επικοινωνία, την κοινωνιολογία, το μάρκετινγκ, την ψυχολογία, την οικονομία κ.ά. Αποτελεί βασικό τομέα για διερεύνηση από τους διαφημιστές που επιθυμούν να κατανοήσουν πλήρως τις διάφορες πτυχές της ανθρώπινης συμπεριφοράς με βάση την κατανάλωση αγαθών και υπηρεσιών. Λένε ότι μια χώρα είναι οι κάτοικοι της. Τι, γιατί, πόσο, που, και πως καταναλώνουν οι κάτοικοι μιας χρεοκοπημένης χώρας; Το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή σκιαγραφείται με βάση τα δημογραφικά, τα ψυχογραφικά, τα κοινωνικά χαρακτηριστικά καθώς με τους παράγοντες που επηρεάζουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών του. Ο σκοπός και οι στόχοι της εργασίας είναι αρχικά να μελετήσει τη σχέση που έχουν η γλώσσα, η εικόνα και η μουσική σε μια διαφήμιση αλλά και τις επιδράσεις που ασκούν αυτά τα στοιχεία στη συμπεριφορά του καταναλωτικού κοινού. Η διαφήμιση είναι ένας σημαντικός παράγοντας επιρροής της καταναλωτικής συμπεριφοράς με τις θετικές και τις αρνητικές πλευρές της. Θεωρείται πετυχημένη όταν «πουλάει», δηλαδή έχει καταφέρει να πείσει τον θεατή να αγοράσει το προϊόν. Η σημειολογία συνδέεται με τη διαφήμιση αποδίδοντας συμβολικές σημασίες στα προϊόντα. Οι οπτικοί, γλωσσικοί και ηχητικοί συντελεστές μιας διαφήμισης βοηθούν στην πιο εύκολη αποκωδικοποίηση των σημείων ή μηνυμάτων. Τα σλόγκαν αποτελούν διαμορφωτές της γλωσσικής συμπεριφοράς των Ελλήνων καταναλωτών που τείνουν να τα χρησιμοποιούν στον καθημερινό τους λόγο. Οι κειμενογράφοι Σοφία Παπαδοπούλου & Θοδωρής Τσεκούρας, απαντούν σε μια σειρά ερωτήσεων παραθέτοντας παραδείγματα και αναλύουν τη διαφήμιση που αποτέλεσε το αντικείμενο της μελέτης περίπτωσης της εργασίας και είναι η διαφήμιση του 11888 του ΟΤΕ, καθώς και το πολύ πετυχημένο της σλόγκαν το οποίο κατάφερε να γίνει αντικείμενο μίμησης από τις πρώτες προβολές του μέχρι σήμερα.

Thesis
NonPeerReviewed

Διαφήμιση
Καταναλωτική συμπεριφορά

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας (EL)
TEI of West Macedonia (EN)

2013


cc_by_nc_nd



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.