Η παρουσίαση της πρόσφατης οικονομικής κρίσης και προτεινόμενων μέτρων αντιμετώπισης της από τα δελτία ειδήσεων: προσπάθεια ενημέρωσης ή δημιουργία πανικού;

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας   

Αποθετήριο :
@νάκτησις   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η παρουσίαση της πρόσφατης οικονομικής κρίσης και προτεινόμενων μέτρων αντιμετώπισης της από τα δελτία ειδήσεων: προσπάθεια ενημέρωσης ή δημιουργία πανικού;

Τολιόπουλος, Αθανάσιος

doctoral
Thesis (BSc)
Thesis

2012

2012


Η παρούσα εργασία αποτελεί μια προσπάθεια διερεύνησης της σχέσης ανάμεσα σε ένα επίκαιρο και σημαντικό θέμα της ελληνικής κοινωνίας και τον τρόπο που το παρουσιάζουν τα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων ως δίαυλοι επικοινωνίας μεταξύ πομπού και δέκτη στο πλαίσιο της πολιτικής επικαιρότητας. Στόχος του πονήματος αυτού είναι να προσδιοριστεί η στάση των τηλεοπτικών δελτίων και κατ’ επέκταση των τηλεοπτικών καναλιών απέναντι στην ραγδαία εξελισσόμενη διεθνή οικονομική κρίση που πλήττει άμεσα την Ελλάδα. Για την επίτευξη του προαναφερόμενου στόχου κρίνεται απαραίτητη η μελέτη και καταγραφή στοιχείων με βάση τα οποία δομείται ένα δελτίο ειδήσεων. Επιπλέον, χρήζει αναφοράς το σύνολο των παραγόντων που επηρεάζουν την οργάνωση ενός δελτίου ειδήσεων. Τέτοιοι παράγοντες είναι ο χρόνος, η γλώσσα και ο τρόπος προβολής της είδησης, καθώς στην εποχή μας ακόμη και η ειδησεογραφία διέπεται από ανταγωνισμό και εμπορικότητα λόγω της ιδιωτικοποιημένης ενημέρωσης. Στο βωμό αυτών των χαρακτηριστικών της ειδησεογραφίας θυσιάζεται πολλές φορές η αντικειμενική και αμερόληπτη πληροφόρηση. Αυτό με τη σειρά του έχει ως αποτέλεσμα να καθίσταται δύσκολη η έγκαιρη λήψη μέτρων για την επίλυση ενός προβλήματος. Στην ανάπτυξη του θέματος της παρούσας εργασίας προηγείται μια θεωρητική προσέγγιση, βασισμένη σε επιστημονική βιβλιογραφία, τόσο των τάσεων της σύγχρονης τηλεοπτικής ειδησεογραφίας όσο και του φαινομένου της οικονομικής κρίσης. Ακολουθεί έρευνα σε βραδινά δελτία ειδήσεων τηλεοπτικών σταθμών με μεγάλη εμβέλεια, προκειμένου να εξαχθούν ορισμένα συμπεράσματα. Έτσι, διαπιστώνουμε ότι τα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων φαινομενικά διεκδικούν και αξιώνονται το ρόλο του αντικειμενικού και πλουραλιστικού πληροφοριοδότη που στοχεύει στον κατατοπισμό του δέκτη, ενώ ουσιαστικά η ενημέρωση υπόκειται σε κανόνες που αλλοιώνουν το χαρακτήρα της, αποκρύπτουν αλήθειες, συσκοτίζουν τα γεγονότα και, ίσως, προκαλούν πανικό.

Μ > Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης - Πολιτικές απόψεις
Ο > Οικονομική κρίση

Οικονομική κρίση
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης - Πολιτικές απόψεις

Ελληνική γλώσσα

Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων (Καστοριά)
ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.